Schimbul de produse, inima comertului. Barterul, trend-ul de nisa pe care criza l-a transformat in fenomen social
Criza financiara a transformat barterele dintr-un trend de nisa intr-un fenomen social care poate capata amploare in continuare, schimbul de produse si utilizarea in comun a masinilor, bicicletelor sau chiar a hainelor fiind pe cale sa devina la fel de obisnuita ca shopping-ul, potrivit Der Spiegel.
In Germania, antreprenorii care au observat devreme acest trend au inceput deja sa organizeze evenimente unde faciliteaza o forma de barter intre participanti.
La asa-numitele petreceri de schimb, participantii platesc o taxa de intrare si aduc hainele, gentile sau pantofii de care nu mai au nevoie, in schimbul carora primesc monede de la organizatori.
Articolele adunate sunt apoi sortate de persoane cu experienta in retail intr-un spatiu care seamana cu un magazin, unde participantii pot utiliza monezile primite anterior pentru a-si cumpara produse "noi". Pentru a evita neplacerile, organizatorii nu primesc decat articole de marca.
Astfel de evenimente au aparut in urma crizei financiare pentru a oferi consumatorilor o alternativa la shopping-ul traditional.
In SUA, autoarea Rachel Botsman, expert in trenduri economice, numeste fenomenul "consum colaborator" si evoca renasterea schimburilor si utilizarii in comun a locuintelor, masinilor si altor elemente de confort ale vietii moderne.
Ideea este cu atat mai atractiva pentru tineri, care au venituri discretionare modeste dar nu vor sa renunte la conforturile oferite de economia moderna de consum, utilizand in comun locuinte, haine, masini, unelte.
Revista Time a declarat aceasta noua forma de consum una dintre cele 10 "idei grozave" care vor schimba lumea.
Internetul inlesneste, diversifica si profesionalizeaza economia de schimb, oferind la preturi minime, de obicei gratuit, finantat prin advertising si/sau comisioane, servicii pentru care exista o cere uriasa, ignorate insa de retailul traditional.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS