In primele zece luni din 2013, comerciantul Bordeaux Index a vandut sampanie de peste 18 milioane de dolari, aproape dublu fata de cantitatea vanduta in aceeasi perioada a anului trecut, si de peste cinci ori mai mult decat cea comercializata in intervalul ianuarie-octombrie 2011.

Sampania a reprezentat aproape 17% din totalul vanzarilor companiei de anul acesta, comparativ cu 8,2%, cat a reprezentat anul trecut, se arata intr-o analiza CNBC.

Potrivit CNBC, apetitul britanicilor pentru o bautura destinata pana acum ocaziilor speciale a crescut pe seama increderii in economia nationala, care da semne de revenire.

Economia Marii Britanii a crescut cu 0,8% in al treilea trimestru din 2013, fata de trimestrul precedent, cel mai rapid ritm din 2010. Banca Angliei si-a modificat astfel in crestere cu 0,2 procente prognoza pentru 2013 si este de asteptat ca economia nationala sa urce cu 2,8% in 2014.

Asa ca britanicii au inceput sa isi faca poftele mai des si sa profite de orice motiv pentru a sarbatori. Tot pe baza acestui trend s-a ajuns ca brandurile de lux, precum Moet & Chandon, sa isi vanda mai nou produsele in automate instalate in magazine.