Studiu EY: Peste o treime dintre consumatori spun că pandemia le va afecta viața cel puțin încă un an. Europenii, mai îngrijorați față de restul lumii
Cumparaturi, retail, supermarket, inflatie
Peste o treime dintre consumatorii din întreaga lume susţin că pandemia de COVID-19 va continua să le afecteze vieţile timp de cel puţin încă un an, ponderea fiind mai mare în Europa, respectiv de 43%, arată rezultatele studiul EY Future Consumer Index.
La nivel global, respondenţii consumatori consideră că modul în care fac cumpărături se va schimba pe termen lung, iar 39% au declarat că vor cumpăra în mai mare măsură online articolele pe care obişnuiau să le achiziţioneze din magazinele fizice.
De asemenea, mai mult de jumătate dintre cei chestionaţi (54%) estimează că vor face achiziţii în perioada reducerilor, în timp ce 42% intenţionează să cheltuiască mai puţin decât în urmă cu un an, iar 91% dintre cei care vor cumpăra vor căuta oferte online.
Conform cercetării, 37% din totalul celor intervievaţi au afirmat că pandemia va continua să le afecteze vieţile minimum un an de acum înainte. Acest procent creşte la 43% în Europa şi la 66% în Japonia. La polul opus se află consumatorii din India (19%) şi China (18%).
Dintre cei care au declarat că vor face cumpărături online, în perioada ofertelor, 53% au indicat că se vor orienta către electrocasnice şi produse din zona de tehnologie, dar vor continua să prefere cumpărarea băuturilor şi a produselor alimentare proaspete din magazinele fizice.
Raportul de specialitate evidenţiază faptul că, în timpul pandemiei, 55% dintre consumatori şi-au achiziţionat cel puţin o dată produsele de băcănie online, iar dintre aceştia, 42% au declarat că, în prezent, comandă produse de băcănie pe internet. În viitor, 19% dintre respondenţi au spus că vor cumpăra în principal online alimente proaspete şi 16% băuturi nealcoolice, o creştere de 3,4%, respectiv 1,6% faţă de 2019.
De asemenea, potrivit studiului, categoriile în care consumatorii prezintă cea mai mare înclinare spre cumpărăturile online sunt, în acelaşi timp, categoriile în care este cel mai probabil ca aceştia să aprecieze serviciile şi sfaturile oferite la achiziţie: tehnologie, produse de frumuseţe şi cosmetică şi îmbrăcăminte, încălţăminte şi accesorii.
În privinţa veniturilor, patru din zece (40%) consumatori au înregistrat o scădere a veniturilor, majoritatea (60%) analizând mai atent modul în care îşi cheltuiesc banii. De asemenea, 41% dintre consumatori şi-au redus cheltuielile pe produse neesenţiale, iar 46% au amânat achiziţia sau înlocuirea articolelor mai scumpe.
Studiul EY Future Consumer Index din acest an a fost realizat pe un eşantion de 14.467 de consumatori din SUA, Regatul Unit al Marii Britanii, Canada, Brazilia, Franţa, Italia, Germania, Spania, Danemarca, Suedia, Finlanda, Norvegia, India, Emiratele Arabe Unite, Arabia Saudită, China, Indonezia, Japonia, Australia şi Noua Zeelandă, în săptămâna 29 septembrie - 5 octombrie 2020.
EY este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale la nivel global, cu 298.000 de angajaţi în peste 700 de birouri în 150 de ţări şi venituri de aproximativ 37,2 miliarde de dolari, în anul fiscal încheiat la 30 iunie 2020.
Prezentă în România din anul 1992, EY este liderul de pe piaţa serviciilor profesionale, cu peste 800 de angajaţi din România şi Republica Moldova, şi furnizează servicii integrate de audit, asistenţă fiscală, strategi şi tranzacţii, consultanţă către companii multinaţionale şi locale.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS