Principalii factori care au generat această performanţă au fost creşterea vânzărilor din restaurantele KFC, cu 21,5% de la un an la altul, care a contribuit cu 16,8 puncte procentuale la rata de creştere a vânzărilor pro forma, respectiv avansul de 9,5% al vânzărilor din restaurantele Pizza Hut comparativ cu anul anterior, care au contribuit cu 1,7 p.p. la rata de creştere a vânzărilor pro forma, precum şi KFC Italia, cu o contribuţie de 4,2 p.p la creşterea vânzărilor.

Profitul operaţional în restaurante s-a majorat cu 4,5% faţă de anul precedent, atingând 103,2 milioane de lei în 2018, iar profitul net a sporit cu 4,5%, până la 34 milioane lei.

"Creşterea continuă a Sphera pe toate liniile de business este foarte încurajatoare, cu vânzări care au atins 771 milioane de lei. KFC conduce cu o creştere de 21,5% şi toate afacerile din România, Republica Moldova şi Italia s-au bucurat de creşteri pozitive. Anul trecut am deschis 25 de restaurante noi, dintre care 16 sunt unităţi KFC în România şi Italia. În Italia, am deschis 8 noi locaţii, pornind de la 2 restaurante la sfârşitul anului 2017, în timp ce Taco Bell a ajuns la un număr mai mult decât dublu, cu 3 unităţi deschise în timpul anului şi ajungând la un total de 5, inclusiv primul restaurant din afara Bucureştiului, deschis la Cluj. Această performanţă generală a dus la o EBITDA normalizată de 72 milioane de lei, mai mare cu 4,5% faţă de 2017", a declarat Mark Hilton, CEO al Sphera Franchise Group.

Acţiunile Sphera Franchise Group, unul dintre cei mai importanţi operatori din domeniul foodservice din România, au intrat la tranzacţionare la Bursa de Valori Bucureşti (BVB), cu simbolul bursier SFG, în noiembrie 2017.

Acţionarii grupului la finele lui 2018 erau Tatika Investment Ltd. Cipru cu 27,33% din acţiuni, alţi acţionari - 25,34%, MBL Computers SRL Bucureşti 20%, Wellkept Group Bucureşti - 16,34% şi Anasa Properties SRL Bucureşti - 10,99%. Capitalizarea companiei este de 774,046 milioane de lei.