Românii au cumpărat electronice și electrocasnice de 1,2 mld. euro, în prima jumătate a anului. Telefoanele inteligente și aspiratoarele, între cele mai vândute
Electrocasnice
Vânzările de bunuri de folosinţă îndelungată din România au crescut în primul semestru din acest an cu 10,5% faţă de aceeaşi perioadă din 2016, până la 1,177 miliarde euro, potrivit studiului de piaţă GfK Temax, publicat joi.
Potrivit studiului, sectorul telecomunicaţiilor şi cel al electrocasnicelor mici au înregistrat cele mai mari creşteri, de 19,1% faţă de aceeaşi perioadă din 2016.
În categoria bunurilor de folosinţă îndelungată intră produse precum aspiratoare, frigidere, maşini de spălat, televizoare, calculatoare, laptopuri, telefoane mobile, tablete, imprimante şi aparate foto.
Potrivit studiului, în primul semestru din acest an piaţa telecom a ajuns la 460 milioane euro, în creştere cu 19,1% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în contextul în care vânzările de smartphone-uri cu diagonale medii şi mari au avut creşteri de două cifre.
În cazul electrocasnicelor mici, piaţa a crescut în primele şase luni din 2017 tot cu 19,1%, până la 91 milioane euro, reiese din datete GfK. Cea mai mare categorie de produse, aspiratoarele, a înregistrat o creştere de două cifre.
A altă creştere importantă a fost înregistrată în domeniul foto. În primele şase luni, piaţa aparatelor foto a crescut cu 14,7%, până la 12 milioane euro. Vânzările de camere foto digitale au avansat semnificativ, în special pe segmentul celor fără zoom, al căror preţ mediu a crescut.
Piaţa electronicelor a crescut în valoare cu 10,4% în primul semestru din acest an, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, până la 186 milioane euro, susţinută de cererea mai mare de televizoare.
”Piaţa de TV a înregistrat o creştere uşoară, datorată în principal creşterilor pe segmentele de peste 40 de inchi. Segmentul Smart TV a crescut, alături de cel al TV-urilor cu rezoluţie de tip Ultra HD. Ca urmare, se observă o creştere a preţului mediu”, se arată în studiu.
Piaţa elecrocasnicelor mari a înregistrat un avans de 5,3%, până la 239 milioane euro.
”Piaţa de electrocasnice mari a încetinit ritmul de creştere, categoriile emergente (electrocasnicele incorporabile) fiind singurele care au înregistrat creşteri de două cifre”, se arată în studiu.
Piaţa sistemelor IT a înregistrat o scădere de 2,1% în primele şase luni, până la 176 milioane de euro, în contextul în care piaţa de desktop-uri a înregistrat o scădere minoră, iar perifericele au înregistrat cele mai mari rate de creştere, urmate de monitoare.
Piaţa dispozitivelor de printare a scăzut în primul semestru cu 19,4%, până la 14 milioane de euro, în condiţiile în care dispozitivele cu tehnologie laser au continuat să înregistreze scăderi de două cifre.
Pe acelasi subiect: