Piata bunurilor de folosinta indelungata din Romania, la 449 mil. euro in T2, in crestere cu 6,4%. Sectorul telecom, cel mai mare salt al vanzarilor; segmentul electronice, surprinzator, scadere
Piata bunurilor de folosinta indelungata din Romania a ajuns la 449 milioane euro, in trimestrul II din 2015, in crestere cu 6,4% fata de aceeasi perioada din 2014. Sectorul telecom a inregistrat, per ansamblu, cel mai mare salt al vanzarilor, de peste 15%,potrivit studiului GfK TEMAX Romania.
Pe de alta parte, sectorul de electronice a consemnat, in mod surprinzator, o scadere a vanzarilor de 3,3%, in T2 2015.
Pe segmentul telecom, smartphone-urile si castile au continuat trendul ascendent. Fata de T2 2014, in ultimele trei luni, vanzarile au inregistrat o crestere de peste 15%, pana la 145 milioane euro. Desi vanzarile de telefoane mobile s-au contractat, in general piata terminalelor mobile a crescut cu 22%, datorita comercializarii de smartphone-uri.
Pe piata de accesorii, s-a raportat un salt important, comparativ cu aceeasi perioada din 2014.
In T2, valoarea sectorului de electrocasnice mari a atins 95 de milioane de euro, toate categoriile incluse in acesta contribuind la excedentul total de peste 11%.
In timp ce electrocasnicele incorporabile si frigiderele au inregistrat cresteri de doua cifre, masinile de spalat au incetinit rata de majorare la o singura cifra, iar la frigidere s-a consemnat un plus 20% in intervalul analizat.
De asemenea, vanzarile de electrocasnice mici au crescut cu peste 8%, pana la 29 de milioane de euro, cea mai importanta majorare fiind inregistrata in sectorul aparatelor de bucatarie. Un impuls important al vanzarilor din segment a fost dat de sectorul de aparate de ras si de epilat.
Sectorul IT s-a mentinut stabil, atingand 95 milioane euro. In acest context, dupa evolutii foarte bune, tabletele au inregistrat o scadere a cererii, in special pe segmentul de 7 inci, in timp ce calculatoarele portabile si-au mentinut trendul pozitiv pe toate segmentele, in special pentru desktop replacement si convertibile. In plus, perifericele si desk computing au continuat sa creasca.
In mod surprinzator, pe segmentul electronicelor s-a inregistrat un recul al vanzarilor de 3%, dupa mult timp. In T2 din 2015, cererea pentru televizoarele cu ecran UHD si diagonale mai mari de 40 inci a continuat sa creasca. De asemenea, sectorul de camere video de actiune si-a dublat valoarea, iar piata audio are semnale pozitive intrucat sistemele audio, boxele si boxele cu andocare au inregistrat vanzari mai mari.
Dupa un prim trimestru bun, vanzarile de imprimante, multifunctionale si consumabile au inregistrat o scadere de aproape 4% fata de acelasi trimestru din anul anterior, in mare parte cauzata de performantele slabe consemnate in vanzarile de cartuse, atat cu cerneala, cat si cu laser. Totodata, echipamentele cu cerneala au scazut cu 10 procente, in timp ce aparatele cu laser si-au incetinit ritmul de crestere la 4%.
Nu in ultimul rand, piata foto din Romania a scazut cu aproape 17% in T2 din 2015, pana la o valoare totala de 6 milioane de euro.