Suntem pe locul 3 in UE la cresterea comertului retail. 25% din vanzari s-au facut pe credit
Dupa cativa ani in care au tinut banii la saltea, romanii au prins din nou gustul cumparaturilor. Datele oficiale arata ca de 6 luni incoace nu mai intra in magazine ca la muzeu, ci cumpara aparatura electronica, haine sau incaltaminte. Legata strans de cheltuielile oamenilor, vine si o alta veste importanta: 25% din vanzarile lanturilor de magazine sunt bazate pe credite.
Romanii au iesit din nou la cumparaturi. Datele oficiale arata ca anul acesta am cumparat cel mai mult electrocasnice si haine, adica produse nealimentare - acest sector a crescut cu peste 13%. Asta in timp ce consumul a urcat si el per total cu aproape 9 procente.
Romanii au fost convinsi sa cumpere din nou diverse produse, bombardati de promotiile aproape zilnice. Site-urile si firmele de electrocasnice sau electronice si IT spun ca au trecut peste o iarna nesperat de buna si pariaza pe noi cresteri.
Florin Dima, director de magazin: „Am facut promotii multe, am venit cu oferte bune si am adus cele mai noi produse. Iar pentru Paste vom avea tablete la un leu, masini de spalat sub o mie de lei si asteptam cresteri de vanzari cu 30%."
Cifra de afaceri din comertul cu amanuntul - cel mai important indicator care arata evolutia consumului - creste de sase luni la rand. Din decembrie anul trecut, in actele oficiale au crescut si salariul mediu, si numarul de angajati, dar si industria. In aceste conditii, daca in 2013 economia a fost sustinuta de exporturi, anul acesta ar putea fi ridicata de cheltuielile facute de romani.
Octavian Popescu, director creditare lant de magazine: "Am avut o crestere de 25% anul trecut pe creditare, iar anul acesta pe primele 3 luni avem deja 50%. Clientii iau credite, fie cu cardul, fie traditional, si isi cumpara tehnologie de mai buna calitate. Sunt mult mai calculati acum."
Asta inseamna ca oamenii se intorc din nou spre credite, dupa ce dobanzile la imprumuturi au scazut in ultima perioada. In luna februarie, intre tarile Europei, Romania a luat bronzul la cresterea consumului.
Datele Eurostat arata ca, in februarie, cele mai puternice cresteri ale comertului retail fata de aceeasi perioada a anului trecut au fost inregistrate in Luxemburg (12,8%), Bulgaria (9,2%) si Romania (8,7%). La polul opus, au fost consemnate scaderi de 1,4% in Malta, 1% in Slovenia si Finlanda si 0,4% in Spania.
Fata de luna ianuarie, Malta (1,9%), Danemarca, Romania si Marea Britanie (1,4% fiecare) au afisat cele mai puternice cresteri ale vanzarilor cu amanuntul, in timp ce Estonia (-3,4%), Polonia (-1,5%), Slovenia si Finlanda (1,4% fiecare) au raportat cele mai abrupte scaderi.
Mai multe despre:
#Uniunea Europeana#comert retail
Pe acelasi subiect: