Retailerul care face legea in Europa nu reuseste sa-si vanda hainele in SUA
Brandul spaniol Zara, comercializat sub umbrela grupului Inditex, cel mai mare retailer de imbracaminte din lume, se vinde foarte bine in Europa. De altfel, Amancio Ortega, proprietarul Zara, este al doilea miliardar al Europei si al 10-lea in topul mondial realizat de revista Forbes. Cu toate astea, Zara nu reuseste sa razbata pe piata din Statele Unite, potrivit Business Insider.
Zara face parte din cei mai populari retaileri de pe continentul european. Celebritatile sunt vazute deseori la evenimentele mondene purtand creatii marca brandului spaniol. De pilda, ducesa de Cambridge, Catherine, impreuna cu sora sa, Pippa Middelton, au fost fotografiate frecvent in tinute Zara.
Cu toate astea, compania are probleme in Statele Unite. Cele mai multe dintre ele se datoreaza in special neconcordantei masurilor. Concret, Zara vinde marimi mai mici, sub eticheta unor marimi mai mari. De fapt, tiparele din Statele Unite nu se potrivesc cu niciun chip cu cele europene, sustin criticii de moda. De exemplu, unui tricou comercializat de brandul spaniol cu masura M (medium) ii corespunde masura S pe piata americana.
“Are Zara o problema reala cu masurile?”, se intreaba editorii revistei Elle. Raspunsul este: “De fapt, etichetele hainelor sale nu sunt mincinoase. Problema tine de tipar”, adauga Elle.
Afacerile Zara au depasit anul trecut 19 miliarde de dolari, scrie Business Insider, citand un raport The Economist.
De ce da Zara gres pe piata americana
Compania spaniola urmareste extinderea la nivel global, insa a dat gres pe piata americana, unde profilul cumparatorilor nu se potriveste cu cel al europenilor ori al asiaticilor, de exemplu. Femeile din State prefera hainele clasice in detrimentul celor indraznete, stramte si cu multe taieturi, asemenea articolelor comercializate de brandul spaniol. In schimb, asiaticele se incadreaza mai mult targetului Zara: sunt mici de inaltime, slabe si non-conformiste.
Singura diferenta intre piata din Asia si cea din Europa tine de preferinta culorilor: femeile din China aleg hainele in culori pastel, deoarece se potrivesc cu pielea lor deschisa, in timp ce europencele sunt adeptele culorilor tari.
Neconcordanta tiparelor hainelor din Europa cu cele din SUA poate fi raportata si la rata obezitatii la nivel mondial. Aceasta este mai scazuta pe continentul european (intre 10 si 20% din populatie este obeza) fata de cel american (unde rata obezitatii atinge si 40%), si aproape inexistenta in Asia (5% din populatie este supraponderala), potrivit unor statistici BBC.
Pentru a-si castiga popularitatea in SUA, Zara va fi nevoita sa se reinventeze, noteaza jurnalistii americani.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent



RSS