Zara face parte din cei mai populari retaileri de pe continentul european. Celebritatile sunt vazute deseori la evenimentele mondene purtand creatii marca brandului spaniol. De pilda, ducesa de Cambridge, Catherine, impreuna cu sora sa, Pippa Middelton, au fost fotografiate frecvent in tinute Zara.

Cu toate astea, compania are probleme in Statele Unite. Cele mai multe dintre ele se datoreaza in special neconcordantei masurilor. Concret, Zara vinde marimi mai mici, sub eticheta unor marimi mai mari. De fapt, tiparele din Statele Unite nu se potrivesc cu niciun chip cu cele europene, sustin criticii de moda. De exemplu, unui tricou comercializat de brandul spaniol cu masura M (medium) ii corespunde masura S pe piata americana.

“Are Zara o problema reala cu masurile?”, se intreaba editorii revistei Elle. Raspunsul este: “De fapt, etichetele hainelor sale nu sunt mincinoase. Problema tine de tipar”, adauga Elle.

Afacerile Zara au depasit anul trecut 19 miliarde de dolari, scrie Business Insider, citand un raport The Economist.

De ce da Zara gres pe piata americana

Compania spaniola urmareste extinderea la nivel global, insa a dat gres pe piata americana, unde profilul cumparatorilor nu se potriveste cu cel al europenilor ori al asiaticilor, de exemplu. Femeile din State prefera hainele clasice in detrimentul celor indraznete, stramte si cu multe taieturi, asemenea articolelor comercializate de brandul spaniol. In schimb, asiaticele se incadreaza mai mult targetului Zara: sunt mici de inaltime, slabe si non-conformiste.

Singura diferenta intre piata din Asia si cea din Europa tine de preferinta culorilor: femeile din China aleg hainele in culori pastel, deoarece se potrivesc cu pielea lor deschisa, in timp ce europencele sunt adeptele culorilor tari.

Neconcordanta tiparelor hainelor din Europa cu cele din SUA poate fi raportata si la rata obezitatii la nivel mondial. Aceasta este mai scazuta pe continentul european (intre 10 si 20% din populatie este obeza) fata de cel american (unde rata obezitatii atinge si 40%), si aproape inexistenta in Asia (5% din populatie este supraponderala), potrivit unor statistici BBC.

Pentru a-si castiga popularitatea in SUA, Zara va fi nevoita sa se reinventeze, noteaza jurnalistii americani.