Procter&Gamble renunta la 100 de branduri, pentru reducerea costurilor
Procter&Gamble, cel mai mare producator de bunuri de consum la nivel mondial, intentioneaza sa vanda sau sa renunte la circa 100 de branduri, in urmatorii doi ani, pentru a reduce costurile si a se concentra pe cele mai importante linii de produse, relateaza Bloomberg.
Cele 70-80 de branduri care vor ramane in portofoliul P&G au reprezentat 90% din vanzari si peste 95% din profitul companiei din ultimii trei ani, a declarat directorul general al companiei, A.G. Lafley. El a aratat ca reevalueaza portofoliul de branduri al grupului si a inceput deja sa restranga operatiunile.
Pana in prezent, cea mai notabila decizie a fost vanzarea diviziei producatoare de alimente pentru animale, pentru 2,9 miliarde de dolari. Intre cele mai importante branduri ale companiei se afla detergentii Tide, scutecele Pampers, pasta de dinti Crest si aparatele de ras Gillette.
"Va fi o companie mai mica si mai putin complicata, care va fi mai usor de operat", a spus Lafley. El a refuzat ulterior, intr-un interviu, sa identifice brandurile la care se va renunta.
"Vom vinde un brand de peste 1 miliard de dolari, daca nu mai este strategic. Nu vindem mustele de pe coada cainelui", a spus seful P&G.
Intre brandurile care ar putea fi vandute se numara Ausonia, Discreet, Blend-a-Dent, Braun, Oral-B si Rindex, care realizeaza fiecare vanzari de sub 100 de milioane de dolari, considera Ali Dibadj, analist la Sanford C. Bernstein in New York.
Vanzarile P&G au scazut cu 1%, la 20,2 miliarde de dolari, in trimestrul al patrulea, incheiat la 30 iunie. Analistii anticipau vanzari de 20,5 miliarde de dolari.