Povestea in imagini a unuia dintre cele mai luxoase branduri din lume, evaluat la 30 miliarde de dolari
Dintotdeauna, valizele Louis Vuitton au fost sinonime cu voiajurile de lux. Potrivit revistei americane Forbes, celebrul brand de genti si accesorii este evaluat astazi la 30 miliarde de dolari.
Povestea cunoscutui producator de pielarie, unul dintre cei mai importanti jucatori din industria modei internationale de astazi, a inceput insa in 1854, la Paris. Pe atunci, Louis Vuitton producea valize de calatorie pentru mici burghezi, intelectualii societatii, exploratori sau artisti, relateaza CNN in editia online.
Fotografia de mai sus dateaza din 1888 si-i infatiseaza pe fiul lui Louis Vuitton, antreprenorul francez care a creat compania, si nepotul Gaston-Louis, pozand alaturi de muncitorii fabricii in fata unei trasuri care transporta valize LV.
Pentru a face fata cererii mari de geamantane si cufare, Louis Vuitton a deschis inca o fabrica in Asnieres, in nord-vestul Parisului, in 1859. Uzina (prezentata pe spatele catalogului din 1897 – imaginea 3) a fost construita dupa cele mai moderne linii arhitecturale ale vremii. Totodata, se foloseau aici linii avansate de productie.
Grup de muncitori din interiorul fabricii din Asnieres, in 1909. Istoria veche a companiei este legata de calatorii. Inca de la inceput, geamantanele si cufarele Vuitton erau proiectate astfel incat sa corespunda cerintelor excursiilor din acele vremuri, cele mai multe fiind realizate cu trenul si vaporul.
Asnieres a fost ales ca locatie pentru fabrica Louis Vuitton datorita pozitiei geografice si conexiunilor bune de transport – un oras asezat de-a lungul Senei, conectat la Paris prin reteaua feroviara.
Masinile de distributie, ce purtau faimosul logo LV, erau parcate in fata uzinei, in 1909.
Un panou publicitar, datand din 1910, prezenta interiorul fabricii Louis Vuitton. Departe insa de reclamele sofisticate si glossy ale magazinelor Louis Vuitton de astazi, noteaza CNN. Potrivit CEO-ului companiei, Bernard Arnault, brandul s-a bazat intotdeauna pe calitate pentru a-si vinde produsele, nu doar pe marketing si promovare.
Artizani lucreaza intr-o camera cu lumina naturala, in 1902. Acestia realizeaza ultimele retusuri ale gentilor LV inainte sa fie distribuite pe piata.
Geamantanele neterminate erau stocate in aceasta zona a uzinei.
La primul etaj al fabricii, mestesugarii realizau ultimele retusuri ale cufarelor si cutiilor ce urmau sa fie cumparate de elita franceza. Astazi, un muncitor al Louis Vuitton are nevoie intre 18 luni si doi ani pentru a invatat sa produca genti si accesorii marca LV, avand in vedere rigorile de calitate.
In interiorul fabricii din Asnieres, era expusa medalia de bronz obtinuta pentru participarea companiei la Expozitia Internationala din Paris, din 1867. “Fabrica Vuitton impacheteaza cu multa atentie cele mai fragile obiecte” – acesta era sloganul cu care francezii se laudau in secolul XIX.