Potrivit organizatiei de reglementare din domeniul mass-media al Chinei, astfel de reclame “au promovat valori incorecte, ce au dus la crearea unor obiceiuri nesanatoase”. Interzicerile vizeaza bunuri precum ceasuri de top, monede de aur ori timbre postale rare.

Decizia s-a luat inainte de serbarea Anului Nou Chinezesc, o perioada in care se obisnuieste sa se daruiasca bani si cadouri. Preturile actiunilor retailerilor de lux Burberry, Louis Vuitton sau Chow Tai Fook, cel mai mare producator de bijuterii din lume, au scazut la scurt timp dupa publicarea anuntului de catre guvernul de la Beijing.

In 2012, China a depasit Japonia, devenind cea mai importanta piata de desfacere penru bunurile de lux la nivel mondial. Potrivit estimarilor, piata de lux din China va ajunge, pana in 2015,  la 27 miliarde de dolari.

Miscarea face parte dintr-o serie de decizii menite sa apropie conducatorii chinezi de cetateni, prin adoptarea unui stil mai putin ostentativ. Spre exemplu, in decembrie anul trecut, oficialii asiatici au anuntat ca vor renunta la primirile fastuoase ale demnitarilor, cu ornamente florale masive si coregrafii ale scolarilor. In plus, s-a dispus interzicerea banchetelor luxoase din cadrul companiilor militare, precum si furnizarea bauturilor alcoolice la dineurile oficiale.