The Wall Street Journal scrie ca aceasta este prima campanie publicitara de dimensiuni majore din ultimii trei ani, iar noua miscare reprezinta, de fapt, reorientarea corporatiei. In ultimul timp, Pepsi a pierdut foarte mult teren in fata Coca-Cola. Motivul? Din noiembrie 2007 pana in prezent, compania si-a schimbat sefii de marketing de 11 ori, inconsecventa ce ar putea duce la pierderea definitiva a razboiului cu marele sau inamic.

19 dintre managerii de marketing ai Pepsi nu lucrau in companie in urma cu trei ani, conform lui Carlos Laboy, analist al Credit Suisse, citat de BusinessInsider.

Doi dintre noii manageri de marketing au haioasele titulaturi de "vicepresedinte pe hidratare globala" si "presedinte pe distractie globala". Primul este responsabil de bauturile Aquafina si SoBe, iar cel din urma supravegheaza marcile de bauturi racoritoare.

CEO-ul Pepsi Bottling Ventures LLC, Keith Reimer a declarat pentru The Journal ca este extrem de incantat de faptul ca organizatia sa a inceput sa aloce mai multe fonduri pentru promovarea brandului, lucru care a fost contestat pana acum, in ultimele campanii de marketing.

Managerii Pepsi au sustinut ca se afla intr-un moment de cotitura si ca urmeaza sa se concentreze mai mult pe cresterea veniturilor companiei in acest an.

Potrivit WSJ, PepsiCo planbuieste „sa cheltuiasca cu 30% mai multi bani anul acesta pentru publicitatea televizata in America de Nord. Compania a lansat recent noi reclame TV pentru sortimentele Pepsi Diet si Pepsi Max.
Campania pentru Pepsi Diet ii are in centru pe fotbalistul David Beckham si actrita columbiana Sofia Vergara, in timp ce Pepsi Max s-a bazat pe pasiunea americanilor pentru baseball.”

The Journal noteaza ca CEO-ul PepsiCo, Indra Nooyi a fost indelung criticata pentru activitatea companiei din ultimul an. Potrivit celor de la Beverage Digest, care au analizat vanzarile companiei din Statele Unite din 2010, acestea au scazut cu 4,8%. Totodata, si vanzarile concurentului sau, Coca-Cola au fost afectate, in proportie de 1%.

„Ceea ce se intampla acum cu Pepsi poate fi tradus cam asa: noi, cei din companie incercam sa crestem vanzarile brandului si sa obtinem astfel 10% din cota de piata. Cat despre perioada urmatoare, Coca-Cola va incerca sa intervina cu activitati similare de promovare, pentru a recastiga cei 10% din piata. Acest joc reprezinta, de fapt, o suma cu multe zerouri in coada. PepsiCo cheltuieste foarte multi bani pentru a-si mentine businessul actual si este deopotriva, in cautarea unor indulcitori naturali, cu zero calorii”, a explicat Nooyi pentru ziarul american.

Indra a adaugat apoi ca „bugetul de cercetare si promovare al companiei a crescut de la 388 de milioane de dolari in 2008, la 488 de milioane de dolari in 2010. Suntem increzatori ca vom reinventa Pepsi, din punct de vedere al afacerilor”.

Citeste si:

Pepsi si Ferrari platesc mil.$ pentru doua minute de actiune. Topul celor mai scumpe reclame din toate timpurile. VIDEO

Cum a evoluat sticla de Coca-Cola in 125 de ani. FOTO