Cu peste 700 de magazine, peste 15.000 de angajati si cu afaceri de peste 3 mld. euro, Esprit este unul dintre cele mai populare branduri mass-market pe piete precum Franta sau Italia. In Romania povestea acestui brand are un final mai putin fericit. Cu o istorie de cinci ani pe piata locala, brandul Esprit a iesit din Romania la finalul anului trecut, scrie revista Business Magazin.

Omul de afaceri Vicentiu Zorzolan, fostul partener pe zona de fashion al lui Octavian Radu, anunta in 2008 ca va ajunge la un total de 70 de magazine pana in 2011 cu cele cinci branduri de moda pentru care detinea franciza, respectiv Esprit, Springfield, Women'Secret, Cortefiel si Peacocks. Mai mult, el tintea afaceri de 100 de milioane de euro.

Dupa trei ani de criza, Zorzolan a inchis toate cele trei magazine Esprit si mai detine patru magazine Springfield, potrivit site-ului propriu al brandului spaniol. In ceea ce priveste businessul de lenjerie intima Women'Secret, pe site-ul propriu al brandului nu mai apare nicio unitate in Romania. Situatia se repeta si in cazul brandurilor Cortefiel si Peacocks. Mai mult, afacerile nu mai ajung nici la 2 milioane de euro, fata de cele 11 milioane de euro din 2008. Zorzolan nu ofera insa informatii despre businessul pe care il mai detine.

Razvan Petrovici, de la falimentul Univers'all la iesirea de pe piata a Etam si Celio

Intr-o situatie similara sunt si brandurile Etam si Celio, aduse in franciza de omul de afaceri Razvan Petrovici prin intermediul companiei ETP Trading. Pe site-ul francezilor de la Celio in Romania apar inca patru magazine, toate in capitala. Magazinele sunt insa toate inchise, potrivit reprezentantilor centrelor comerciale unde acestea se aflau, respectiv Baneasa shopping City, AFI Palace Cotroceni, Plaza Romania si Bucuresti Mall. Unii dintre acestia mai scapa si "magazinele sunt inchise definitiv". In aceeasi situatie sunt si magazinele Etam din aceste centre comerciale.

Citeste continuarea pe www.zf.ro