Metro, al patrulea retailer european, se divizeaza in doua entitati, pentru a creste valoarea companiei
Grupul german de distributie Metro AG, prezent si pe piata din Romania, a anuntat miercuri ca intentioneaza sa se divizeze in doua entitati pentru a creste valoarea companiei, informeaza Bloomberg.
Potrivit unui comunicat de presa, operatiunile angro Metro Cash & Carry precum si hypermarketurile Real vor fi transferate intr-o noua companie, iar grupul Metro AG va consta doar in divizia de produse electronice de larg consum Media-Saturn.
Actionarii Metro vor detine actiuni la ambele companii, in functie de participatiile lor actuale.
Metro, al patrulea retailer european, a precizat ca entitatea care va regrupa operatiunile Cash & Carry si Real va fi condusa de actualul CEO al Metro AG, Olaf Koch, in timp ce divizia de electronice va fi condusa de Pieter Haas, actualul CEO al Media-Saturn.
"Crearea a doua companii independente va fi urmatorul pas logic in transformarea afacerilor noastre", a declarat Olaf Koch.
Grupul precizeaza insa ca o decizie finala cu privire la divizare nu a fost luata inca deoarece urmeaza o perioada de consultare si evaluare. In cazul in care evaluarile vor fi pozitive iar actionarii vor vota in favoarea divizarii, implementarea acestui proces ar putea fi realizata in 2017.
Metro Group este una dintre cele mai mari si mai extinse companii de retail din lume cu 2.000 de locatii in 29 de tari si peste 220.000 de angajati. Divizia Metro Cash & Carry s-a lansat oficial in Romania in luna octombrie 1996, cand a deschis primul magazin din Bucuresti. Astazi, reteaua numara 32 de magazine in 24 de orase.