Medicamentele, mai greu de gasit in Africa decat sticlele de Coca-Cola
Apa curenta, electricitatea si drumurile asfaltate sunt greu de gasit in cele mai izolate parti ale Africii. In schimb, aproape oricine are acces la o sticla de Coca-Cola. Oficialii din Sanatate s-au gandit sa se foloseasca de reteaua de distributie a companiei americane pentru a aduce medicamentele vitale in cele mai indepartate locuri din lume, noteaza Bloomberg Business Week.
Kit-uri cu medicamente, vandute cu 1 dolar, comercializate printre sticle de Coca-Cola
Incepand cu luna septembrie a anului trecut, peste 40.000 de kituri de medicamente, proiectate special sa incapa in lazi, printre sticlele de Coca-Cola, au fost aduse in Zambia. Denumite Yamoyo, pachetele au fost create pentru ColaLife, o organizatie de caritate din Marea Britanie. Kit-urile, evaluate la un dolar fiecare, contin pastile de Zinc, saruri pentru rehidratare si sapunuri. ColaLife vrea, astfel, sa combata una dintre cele mai frecvente boli intalnite la copiii din Afica, diareea, ale carei efecte se dovedesc adesea letale.
“In loc ca mamele sa mearga cate trei-patru ore pana la centrul regional de sanatate, ele pot apela acum la magazinele locale, de unde isi cumpara Coca-Cola. Vrem sa vedem cum putem sa cream un parteneriat cu acele companii care beneficiaza de canale de distributie bine puse la punct si care reusesc sa isi trimita produsele pana in cele mai indepartate locuri din lume”, spune Rohit Ramchandani, expert in sanatate la ColaLife.
Sursa foto: ColaLife.org
In viitor, ColaLife planuieste sa foloseasca aceleasi recipiente pentru a transporta kit-uri pentru nastere, plase de tantari si suplimente alimentare, adauga Ramchandani. Plasticul din care sunt construite recipientele este rezistent la caldura, la socuri si este impermeabil. Designul, realizat de agentia de branding londoneza Pi global, permite introducerea a zece astfel de kituri intr-o lada de Coca-Cola. In acea parte a Africii, acesta este de altfel singurul kit complet impotriva diareei.
Implicarea Coca-Cola in proiect este mai usor de masurat in numarul de lazi, decat in bani. “Nu am vrut sa cerem companiei sau a firmei de imbuteliere sa contribuie direct financiar la proiectul din Zambia, pe care l-am dorit a fi unul independent. Ceea ce am vrut a fost permisiunea de a ne folosi de cunostintele, brandul, expertiza, metodele si retelele lor, pe care, cu generozitate, ni le-au pus la dispozitie”, a precizat Jane Berry, directorul de dezvoltare al ColaLife, pentru Bloomberg.
Pe acelasi subiect: