Marii retaileri au deschis mai puține magazine pe piața locală în 2017, dar se așteaptă la afaceri cu 11% mai mari
Retail, cumparaturi, supermarket
Nivelul mai scăzut al livrărilor de spaţii comerciale din 2017 şi-a pus amprenta şi asupra ritmului de extindere a marilor retaileri de pe piaţa locală, astfel că numărul magazinelor noi s-a redus cu 18% faţă de anul precedent, influenţând, în acelaşi timp, ritmul de creştere a cifrei de afaceri, potrivit unui studiu dat publicității de Cushman & Wakefield Echinox.
Cu o creştere medie a cifrei de afaceri de 11,3% şi 524 de magazine noi, 2017 a fost un nou an favorabil pentru piaţa locală de retail, chiar dacă rezultatul este sub nivelul consemnat în 2016.
Astfel, 2017 a fost un an în care retailerii au continuat să îşi optimizeze reţelele, ceea ce a însemnat inclusiv mutări şi închideri de magazine, beneficiind totodată de un context favorabil al pieţei, în care consumatorii au avut un apetit crescut pentru shopping.
În cadrul studiului, au fost analizate ritmul de expansiune şi evoluţia cifrei de afaceri ale unui număr de 99 de companii de retail care operează magazine sub 120 de branduri din domeniile FMCG, Fashion, Electro-IT, Cosmetice, Articole Sportive, Încălţăminte, 'Magazine pentru Copii', 'Bijuterii', 'Restaurante şi Cafenele', 'Home & Deco şi Librării'.
Companiile analizate aveau, la finalul anului 2016, un număr total de 4.534 de magazine şi o cifră de afaceri de 12,2 miliarde de euro, după un an cu rezultate foarte bune, în care au fost deschise 640 de magazine noi, în timp ce cifra de afaceri a crescut cu 15,6%.
Singurul sector în care retailerii analizaţi s-au extins mai mult în 2017 faţă de anul precedent este cel de FMCG, unde cei zece jucători analizaţi au deschis 298 de magazine, faţă de 249 de unităţi în 2016. Trebuie menţionat că circa 66% dintre aceste magazine au fost inaugurate de un singur retailer activ pe segmentele de supermarketuri şi magazine de proximitate, în timp ce operatorii de hipermarketuri au inaugurat doar cinci magazine noi. Pe acest fond, sectorul de FMCG este singurul în care creşterea cifrei de afaceri este estimată în 2017 sub nivelul de 10%, respectiv 7,8%.
Domeniile în care marii jucători aşteaptă pentru acest an cifre de afaceri mai mari faţă de 2016 sunt 'Librării' (cu un avans de 23% în 2017, faţă de 15% în 2016), 'Bijuterii' (33% în 2017 faţă de 27% în 2016) şi 'Restaurante şi Cafenele' (24% faţă de 23%).
În 2017 a continuat tendinţa pozitivă înregistrată de piaţa locală de retail în ultimii 2-3 ani. În ciuda unui ritm mai moderat faţă de anul precedent, creşterile înregistrate de retaileri pe piaţa locală sunt în continuare printre cele mai bune din Europa, fapt ce dă încredere retailerilor prezenţi de a-şi extinde reţelele şi pe viitor, spun specialiştii de la Cushman & Wakefield Echinox.
Aceştia apreciază că în 2018 va fi o provocare pentru retaileri să îşi atingă ţintele de deschideri, ţinând cont şi de stocul scăzut de livrări anunţat, dar şi să îşi majoreze cota de piaţă pe segmentele pe care activează.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS