Manechinul bionic, „umbra” cumparatorilor in magazine
Mai multe firme de retail vestimentar, printre care si grupul Benetton, au inceput sa introduca in magazine manechine echipate cu tehnologia utilizata pe aeroporturi pentru a identifica raufacatori, in incercarea de a aduna date despre comportamentul clientilor, asemenea retailerilor online.
Producatorul italian de manechine Almax a inventat manechinul EyeSee, care costa 4.000 de euro si nu arata cu nimic diferit fata de unul obisnuit, scrie Bloomberg, preluat de Mediafax.
EyeSee are insa ascunsa intr-unul dintre ochi o camera video cu software de recunoastere faciala, care face estimari despre varsta, sexul si rasa celor care trec prin fata vitrinei. Pe baza informatiilor astfel adunate, multe magazine si-au modificat deja exponatele din vitrine, amenajarea si promotiile pentru a atrage interesul a cat mai multi potentiali clienti.
Cererea pentru noul manechin este destul de ridicata. Potrivit producatorului, EyeSee este mai eficace decat sistemele traditionale cu acelasi scop, implementate de obicei prin camerele de supraveghere din magazine, deoarece manechinul aduna date de la inaltimea medie a unei persoane, "de la nivelul ochilor".
Manechinul, lansat in luna decembrie a anului trecut, este acum prezent in magazine din trei tari europene si Statele Unite.
Un retailer de imbracaminte a lansat o linie pentru copii dupa ce a constatat ca acestia reprezinta, in medie, mai mult de jumatate din traficul de consumatori de dupa-amiaza. Un alt magazin si-a modificat amenajarea vitrinei dupa ce a tras concluzia, pe baza datelor adunate de EyeSee, ca barbatii petrec mai mult timp decat femeile la shopping in primele doua zile din timpul unei promotii.
Contactat de Bloomberg, un purtator de cuvant al Benetton a refuzat sa comenteze unde si de ce compania foloseste EyeSee. Reprezentantii Burberry Group si Nordstrom sustin ca nu se numara printre clientii compainei italiene.
Pe acelasi subiect: