Producatorul iPhone si ipad a avut vanzari de peste 65.000 dolari pe metru patrat in ultimele 12 luni, perioada incheiata in iunie, devansand lantul de magazine Tiffany, specializat in retailul de bijuterii, dar si Lululemon Athletica, companie care vinde imbracaminte pentru yoga, conform CNBC.

Productivitatea retelei de magazine Apple, in prezent la aproape 390 de unitati, a crescut puternic in ultimii ani, odata cu introducerea iPhone si iPad.

Unele magazine specializate in bunuri de lux au o productivitate extrem de ridicata, in timp ce marile grupuri de retail, care ruleaza volume mari de bunuri, se situeaza la un nivel mai redus, a declarat directorul general al companiei de imobiliare Savills, Gerry Mason.

Apple se afla cu mult inaintea celorlate companii care completeaza primele locuri ale topului Retail Sails, noteaza CNBC. Productivitatea Apple a fost de doua ori mai mare decat cea a Tiffany, cu vanzari de 32.460 dolari pe metru patrat (3.017 dolari pe picior patrat) in ultimele 12 luni de rezultate financiare. Lululemon, pe trei, a inregistrat vanzari de 20.800 de dolari (1.936 dolari pe picior patrat).

Mai mult de jumatate din cei 72.000 de angajati cu norma intreaga ai Apple lucrau in magazinele companiei in septembrie. Potrivit Apple, venitul mediu pe magazin a crescut cu 19% anul trecut, la 51,5 milioane de dolari.