Lactatele de capra La Colline, produse in Cluj, ajung pe rafturi in Olanda, Germania si Emiratele Arabe
Producatorul lactatelor de capra La Colline, din judetul Cluj, negociaza cu firme din Germania, Olanda si Emiratele Arabe exportul produselor pe aceste piete si are in plan o investitie intr-o ferma proprie si cresterea afacerilor cu pana la 20% in acest an.
"Exporturile reprezinta 30-35% din total si planul nostru este sa le marim ponderea. Purtam in aceasta perioada negocieri cu firme din Germania, Olanda si Emiratele Arabe. Vrem in acelasi timp sa ne consolidam si sa marim prezenta in pietele pe care suntem deja cunoscuti si apreciati. Piata deja consacrata de export este in Europa Centrala: Ungaria, Cehia si Slovacia", a declarat Ovidiu Spinu, proprietarul fabricii La Colline, citat de Mediafax.
Spinu a pus bazele fabricii de produse din lapte de capra in 2007, in comuna Feleacu din judetul Cluj, in urma unei investitii de 500.000 de euro si de atunci spune ca a investit o suma similara.
"Investitia initiala a fost de 500.000 euro, iar in decursul celor sase ani ce au urmat am mai adaugat inca pe atat. In 2012 am construit si echipat o sectie moderna pentru produse proaspete: lapte, iaurt si kefir de capra", a mai spus proprietarul fabricii La Colline.
El a aratat ca urmatoarea investitie va fi intr-o ferma proprie de capre, laptele fiind cumparat in prezent de la mici producatori.
"Din punct de vedere al capacitatii de productie si al pietei de desfacere s-ar putea si mai mult, limita fiind data de cantitatea de lapte de capra pe care o putem colecta", a explicat Spinu.
In ceea ce priveste afacerile, acestea au atins un milion de euro anul trecut, valoare de 10 ori mai mare decat in 2007, primul an de activitate.
"Am inceput in 2007 cu o cifra de afaceri mai mica de 100.000 de euro, iar in 2012 am ajuns la un milion de euro. Am crescut constant volumele si am diversificat produsele cu o atentie mare la detalii si calitate. In 2013, credem ca vom creste cu 10-20% atat ca volume, cat si ca cifra de afaceri", a aratat Spinu.
La Colline a anuntat marti deschiderea unui magazin online pentru comercializarea lactatelor, si estimeaza ca ponderea vanzarilor online sa ajunga in doi ani la 20% din total.
"Planul nostru este ca peste doi ani vanzarile online sa reprezinte peste 20% din total, iar in urmatorii cinci ani 30-40%. Avantajele ar fi ca, pe de o parte, online putem pune pe piata toate produsele din portofoliu, unele cu viata de raft scurta cum ar fi branza proaspata de capra, iar pe de alta parte putem atinge toate colturile tarii, indiferent de dezvoltarea retailului", a aratat Spinu.
La nivel national, compania distribuie produsele prin intermediul marilor retele de retail, precum Mega Image, Auchan, Cora, Carrefour si Selgros.
Pe acelasi subiect: