La sucuri suntem tari! Bem aproape 60 litri pe an, ca in tarile dezvoltate!
Consumul de bauturi carbogazoase din Romania s-a plasat anul trecut la circa 58 de litri pe locuitor, potrivit estimarilor Coca-Cola Hellenic Bottling Company (HBC), de peste doua ori mai mult fata de media tarilor emergente din regiune, dar aproape de media pietelor dezvoltate.
Consumul per capita din Romania este cu mult mai ridicat decat cel din Ucraina (30,19 litri) sau Rusia (33 litri), insa cu mult mai mic decat in Bulgaria (105,28 litri pe locuitor in 2009), Slovacia (87,35 litri) sau Cehia (122,83 litri), potrivit datelor prezentate intr-un raport al companiei.
Media pietelor emergente din portofoliul Coca-Cola HBC (Romania, Bulgaria, Rusia, Ucraina, Serbia si Muntenegru, Bosnia si Hertegovina, Belarus, Macedonia, Armenia, Moldova si Nigeria) s-a plasat in 2009 la 27 litri pe locuitor.
Consumul este estimat la 27,2 litri per capita in Republica Moldova, in timp ce in Ungaria s-au consumat 60,6 litri pe locuitor. Polonia, cea mai mare economie din blocul tarilor foste comuniste care au aderat la UE, a avut anul trecut un consum estimat de bauturi carbogazoase de 61,6 litri pe locuitor.
In statele in curs de dezvoltare unde opereaza compania (Polonia, Ungaria, Cehia, Croatia, Slovacia, Lituania, Letonia, Slovenia si Estonia), consumul mediu pentru 2009 este estimat la 67,9 litri pe locuitor.
Totodata, pe pietele dezvoltate (Italia, Grecia, Elvetia, Austria, Irlanda, Cipru), volumul de bauturi carbogazoase consumat anul trecut de fiecare persoana este estimat la 59,5 litri.
In Grecia, piata autohtona a companei, Coca-Cola HBC estimeaza pentru 2009 un consum total de 58,6 litri per capita, in timp ce, in Austria, volumul este plasat la 106,9 litri pe locuitor, putin mai mult decat in Irlanda.
Potrivit companiei, Coca-Cola, inclusiv Dorna Apemin, este cel mai mare producator de bauturi carbogazoase din Romania, cu o cota de piata de 49,1% din consumul total de anul trecut, in usoara scadere fata de nivelul de 51,3% din 2008.
Pe acelasi subiect: