"Anul 2013 a fost un an bun, incheiat cu o crestere de 13,5% a vanzarilor fata de 2012, in contextul deschiderii a doua magazine, unul in iulie si altul in octombrie", a declarat pentru Mediafax Ana Maria Florea Harrison, responsabil PR al Cora Romania.

Cora Romania a incheiat anul 2012 cu o cifra de afaceri de 1,6 miliarde lei (359 milioane euro), in crestere cu 6% comparativ cu 2011, pe fondul deschiderii a doua noi magazine. In schimb, profitul net al retailerului a scazut anul trecut cu 38,5%, la 24,5 milioane lei (5,5 milioane euro).

In iulie, Cora a inaugurat un centru comercial in Constanta, care cuprinde un hipermarket si o galerie comerciala, in urma unei investitii de 51 milioane euro, iar in octombrie a deschis un magazin in Ploiesti, in mall-ul AFI Palace, dupa o investitie de 6,1 milioane euro.

Pentru acest an, retailerul are alte doua proiecte, un nou hipermarket in Bucuresti, in mall-ul Victoria City, si centrul comercial din Brasov. Pentru acesta din urma, compania a anuntat anul trecut ca este in cautarea unui partener la nivel international impreuna cu care sa dezvolte conceptul proiectului.

"Procesul de selectie este in desfasurare si in curand va fi anuntat partenerul pe proiectul cora Brasov. Nu putem face o precizare mai exacta", a mentionat Ana Maria Florea.

Potrivit Planului Urbanistic Zonal, pe terenul detinut de cora Romania va fi construit un centru comercial, care va include o galerie si sali multifunctionale si de expozitii, birouri si un hotel, dar si spatii verzi, parcari si alei pietonale. Cora Romania a cumparat in 2010 terenul fostei platforme Hidromecanica 1 Brasov, cu o suprafata de aproximativ 40.000 de metri patrati, situat in Centrul Civic din municipiu, pentru 54 de milioane lei (circa 13 milioane euro).

Anul trecut, in decembrie, Cora a intrat si in comertul online, prin lansarea la magazinul Lujerului a serviciului coradrive, prin care clienti pot sa cumpere produsele online si le ridica ulterior din magazin. In prima jumatate a acestui an, retailerul ar putea lansa si serviciul de livrare la domiciliu.

In ceea ce priveste perspectivele pentru acest an, reprezentantul cora arata ca acestea sunt dictate de contextul international. "Previziunile sunt foarte greu de facut, importanta este mentinerea cifrelor si adaptarea permanenta la contextul international", a aratat Florea.

In prezent, Cora Romania detine o retea de 12 hipermarketuri, atat in centre comerciale proprii, cat si in spatii inchiriate, dintre care patru in Bucuresti (Alexandriei, Pantelimon, Lujerului si Sun Plaza) si opt in provincie, la Ploiesti, Cluj Napoca, Baia Mare, Arad, Drobeta Turnu Severin, Constanta si Bacau.