Decizia a fost luata de Guvern printr-o ordonanta de urgenta care modifica actualul Cod Fiscal.

Ordonanta prevede ca, prin derogare de la prevederile Ordonantei privind comercializarea produselor, vanzarile cu prime catre consumator nu se aplica pentru produsele accizabile supuse regimului de marcare prin timbre sau banderole prevazute la articolul 206, alineat 61, din Codul Fiscal. Produsele mentionate la acest articol sunt bauturile fermentate, altele decat bere si vinuri, produse intermediare si alcool etilic, si tutunul prelucrat.

Motivatia Guvernului este ca aceasta practica comerciala, sub forma vanzarilor cu prime, conduce la diminuarea veniturilor bugetare in cazul anumitor produse accizabile.

Legislatia in vigoare defineste vanzarea cu prime drept acea practica comerciala prin care, la vanzarea sau oferta de vanzare de produse/servicii, se ofera consumatorului cu titlu gratuit, imediat sau la un anumit termen, prime sub forma unor produse/servicii.

In opinia Executivului, acest tip de vanzari sunt atractive pentru consumatori, reprezentand o invitatie deschisa la fumat, in cazul produselor din tutun.

Pentru a revolva problema, Guvernul a decis sa intervina in comert si sa restrictioneze aceasta practica, prin modificarea Codului Fiscal.