Mall-ul AFI Palace Cotroceni din Capitală, principalul activ al grupului şi cel mai mare centru comercial din România, a înregistrat în al doilea trimestru o creştere a numărului de vizitatori cu 4%, faţă de aceeaşi perioadă din 2016, până la o medie de 50.000 de persoane pe zi.

Totodată, vânzările magazinelor din mall au crescut cu 2% în al doilea trimestru, în contextul creşterii suprafeţei închiriabile.

Peek&Cloppenburg (P&C) va deschide un magazin de 5.200 mp în AFI Cotroceni, ca parte din lucrările de extindere a centrului comercial cu 6.500 mp (GLA - suprafaţa disponibilă spre închiriere - n.r.). Ca urmare a acestor lucrări, AFI Cotroceni va avea o suprafaţă închiriabilă de aproape 90.000 metri pătraţi (GLA)”, se arată în comunicat.

Rezultatele AFI Ploieşti au continuat şi ele să crească în primele şase luni, cu un avans de 16% în primul semestru, în cazul vânzărilor retailerilor.

”Vânzările retailerilor (cifra de afaceri) s-au majorat cu 19% în T2 şi cu 16% în primele şase luni ale lui 2017, comparativ cu aceleaşi perioade din 2016. De asemenea, numărul vizitatorilor din centrul comercial a ajuns la peste 15.000 de persoane pe zi. Gradul de ocupare a centrului comercial din Ploieşti rămâne constant, la 99%”, se arată în comunicat.

În cazul AFI Braşov, cel de-al treilea centru comercial al AFI Europe România, lucrările de construcţie au avansat, potrivit companiei, iar rata de alocare a atins deja 80%. Situat în zona de centru a oraşului, centrul comercial va avea o suprafaţă totală închiriabilă de 45.000 mp, la care se adaugă două turnuri de birouri Clasa A, cu o suprafaţă de 25.000 mp. Valoarea totală estimată a investiţiei pentru centrul comercial şi prima clădire de birouri este de peste 120 milioane de euro.

Pe segmentul de birouri, lucrările pentru AFI Tech Park au avansat, în prezent fiind turnat etajul 4 din prima clădire, prima fază a proiectului având o suprafaţă de 22.000 metri pătraţi şi urmând sa fie livrată în al doilea trimestru al anului viitor, potrivit companiei.

AFI Park, proiectul de birouri de clasă A amplasat în apropierea centrului comercial AFI Cotroceni, ce însumează o suprafaţă închiriabilă de 70.000 metri pătraţi (GLA), are un grad de ocupare de aproape 100% şi este preconizat să genereze un venit anual de 13 milioane de euro”, mai informează compania.

La începutul lunii august, retailerul de materiale de construcţii şi bricolaj Dedeman şi dezvoltatorul AFI Europe au anunţat decizia de a anula tranzacţia de vânzare a trei clădiri de birouri din cadrul proiectului AFI Business Park.

La începutul lunii iunie, Dedeman a anunţat că a semnat cu dezvoltatorul AFI Europe un antecontract de vânzare a trei clădiri de birouri din cadrul proiectului AFI Business Park, aflat chiar lângă mall-ul AFI Cotroceni. Acordul includea şi opţiunea de vânzare a celorlalte două clădiri din cadrul aceluiaşi proiect, valoarea totală a tranzacţiei fiind estimată la 164 milioane euro.

AFI Properties, compania mamă a AFI Europe, a înregistrat, în al doilea trimestru al acestui an, un venit operaţional net de 21,5 milioane de euro, în creştere cu 11% la cursul valutar în euro, faţă de aceaşi perioadă a anului trecut.

Prin intermediul AFI Europe, AFI Properties are în curs de dezvoltare pe pieţele din Europa Centrală şi de Est şi din Europa de Sud-Est 100.000 metri pătraţi de spaţii de birouri prin cinci noi proiecte pe lângă centrul comercial AFI Braşov de 45.000 mp.

Pe segmentul rezidenţial, AFI Europe dezvoltă 1.000 de unităţi rezidenţiale în Serbia, Polonia, Letonia şi Republica Cehă, dintre care 276 sunt deja vândute. AFI Properties deţine peste 450.000 metri pătraţi de proprietăţi comerciale, iar la data de 30 iunie 2017 deţinea rezerve de numerar în valoare de 180 milioane de euro.