Studiul mentioneaza ca piata electro-IT din Romania a crescut anul trecut cu 9%, la 2,55 miliarde euro, de la 2,33 miliarde euro in 2015.

Din totalul pietei electro-IT din Romania, cele mai mari segmente au fost in 2016 sectorul telecom (824 milioane euro, +12%), electrocasnice mari (577 milioane euro, +21%), electronice (463 milioane euro, + 20%), IT (419 milioane euro, -15%) si electrocasnice mici (178 milioane euro, +20%).

Astfel, in Romania s-au vandut anul trecut 1,4 milioane de televizoare, fata de 1,05 milioane in 2015, valoarea pietei crescand cu 22%.

De asemenea, consumatorii romani au cumparat anul trecut 1,1 milioane de frigidere si masini de spalat, fata de 0,9 milioane in 2015.

Vanzarile de masini de spalat vase au crescut cel mai mult, cu 40%, in timp ce vanzarile de combine frigorifice au urcat cu 30%, cele de uscatoare de par - cu 26%, iar incorporabilele - cu 34%.

In plus, anul trecut s-au cumparat 3,5 milioane de smartphone-uri, fata de 3,2 milioane telefoane inteligente achizitionate in 2015.

Sectorul telecom a crescut anul trecut cu 12% ca valoare, in timp ce sectorul IT a scazut cu aproape 13%. Astfel, vanzarile de laptop-uri au scazut cu 14%, vanzarile de desktop-uri - cu 11%, vanzarile de tablete - cu 27%, in timp ce vanzarile de monitorare au crescut cu 4%.