GfK: Piața bunurilor de larg consum a crescut cu 7% în 2017, ca urmare a creșterii prețurilor și nu a volumelor cumparate
Electrocasnice, retail
Piaţa FMCG a înregistrat în 2017 o creştere semnificativă de 7% pentru bunurile de folosinţă curentă cumpărate pentru consumul casnic, în spatele acestei evoluţii aflându-se procesul de majorare a preţurilor ca urmare a inflaţiei şi nu creşterea volumelor cumpărate, potrivit unui studiu GfK.
Potrivit studiului, consumatorii români s-au orientat şi în acest an către produse superioare din punct de vedere al preţului - fenomen numit up-trading.
“Produsele de îngrijire a locuinţei au înregistrat cea mai mare creştere în 2017, de aproape 10% în valoare. Peste media pieţei au crescut şi lactatele (mai ales untul, brânza topită şi specialităţile din brânză), alimentele ambalate şi băuturile. Alimentele proaspete şi produsele de îngrijire personală au crescut în acelaşi ritm cu piaţa de FMCG. Ponderea promoţiilor a scăzut în valoare pentru produsele de îngrijire orală, băuturile calde, conservele şi lactatele. Totuşi, promoţiile deţin cele mai mari ponderi în cadrul produselor destinate îngrijirii personale şi a locuinţei (mai ales în rândul detergenţilor de rufe şi al produselor universale)”, se menţionează în studiu.
În cazul băuturilor, cele mai mari cote de piaţă în valoare pentru promoţii se observă în categorii precum răcoritoare, bere, cafea şi ceai.
“La final de an 2017, comerţul modern a înregistrat o cotă de piaţă de 59% în creştere cu 1,4 puncte procentuale faţă de 2016. Magazinele de tip discount şi cele de proximitate au avut cele mai accelerate creşteri. Hipermarketurile rămân cel mai important canal modern de cumpărare. Pe parcursul anului trecut au fost vizitate mai des de cumpărători, însă coşurile au rămas la nivelul anului precedent. Magazinele de tip discount au avut vânzări în creştere datorită faptului că oamenii au plătit în medie mai mult la fiecare act de cumpărare şi au achiziţionat mai des din aceste formate. Supermarketurile au beneficiat de o frecvenţă medie de cumpărare mai ridicată şi de coşuri mai mari. Rămân în continuare cel mai vizitat retailer. Magazine de proximitate au avut cea mai bună dinamică. Au reuşit să recruteze noi cumpărători, i-au atras mai des în magazine şi i-au convins să cheltuiască sume mai mari la un act de cumpărare. Evoluţia pozitivă a fost influenţată şi de expansiunea acestor formate. În ansamblu, în 2017 au fost deschise aproape 220 de magazine de proximitate”, mai arată studiul.
GfK reuneşte peste 13.000 de experţi în cercetarea de piaţă, care oferă insight-uri globale importante, îmbinate cu expertiza locală, în mai mult de 100 de ţări.
Mai multe despre:
#bunuri de larg consum#electrocasnice
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent



RSS