"Brandul propriu inca se construieste. Vrem sa dezvoltam un brand la preturi mai bune decat ce este acum in piata. Vor fi produse mai ieftine, de calitate, dar nu foarte ieftine. In iunie vom popula magazinele cu noua marca. Vrem sa intram cu marca proprie inclusiv in zona telecom", a declarat Dragos Sirbu, CEO Flanco Retail, fara a dezvalui numele brandului, acesta fiind in curs de inregistrare.

El a aratat ca produsele vor fi fabricate prin colaborari cu producatori din China si Turcia si estimeaza ca acestea vor ajunge sa detina 10-15% din cifra de afaceri a companiei in urmatorii trei ani.

Flanco Retail a inregistrat anul trecut o crestere de 8% a cifrei de afaceri comparativ cu anul precedent, la 665 milioane de lei (150 milioane euro), si cu 61% a profitului net, la 2,2 milioane de lei. Vanzarile au fost sustinute de categoria produselor de necesitate (electrocasnicele mari si mici), de segmentul de tehnologie si de televizoarele cu diagonala mare, acestea avand cea mai buna evolutie pe parcursul intregului an.

"2014 a fost cel mai bun an al Flanco din punct de vedere al vanzarilor. 150 milioane euro este un prag istoric. (...) Anul acesta ne dorim sa crestem cu 12%, ritmul pietei, dar profitabil. Ne intereseaza o crestere moderata, dar sanatoasa", a spus Sirbu.

Potrivit Flanco, anul 2014 a confirmat datele de piata care prevedeau o revenire a increderii consumatorilor in creditul de consum. Pe acest fond, 20% din vanzarile totale au fost vanzari in rate.

Pe online, vanzarile Flanco au crescut cu 150% comparativ cu 2013 si au ajuns la 12% din total, iar pentru acest an Flanco estimeaza ca vor atinge un nivel de 16-17%.

In ceea ce priveste extinderea, Flanco a investit anul trecut 8 milioane lei in noua magazine noi, remodelarea a 42 de unitati, doua relocari si o extindere. In aceeasi perioada, compania a inchis doua magazine.

"Expansiunea este unul dintre obiectivele noastre si in acest an. Avem patru proiecte pe care le pornim anul acesta: Coresi Brasov (27 martie), Mega Mall Bucuresti (23 aprilie), Tulcea si Slatina in septembrie. Avem un buget de investitii de 10 milioane lei, din care trei milioane lei pentru tehnologie, 1 milion lei pentru trainingul oamenilor si 6 milioane lei pentru magazine", a mentionat Sirbu.

Flanco va angaja 80 de persoane in acest an, dupa ce anul trecut a realizat 200 de noi angajari si a ajuns la 1.100 de angajati.

In prezent, compania detine o retea de 88 de magazine, aflate in cele mai importante zone comerciale din 55 de orase. Retailerul Flanco este detinut integral de omul de afaceri Iulian Stanciu.