"Desi tranzactia a fost notificata initial Comisiei Europene, Consiliul Concurentei din Romania a fost considerata autoritatea cea mai potrivita pentru a realiza o analiza detaliata a pietelor pe care Auchan isi consolideaza pozitia in urma preluarii Real", se arata intr-un comunicat al Consiliul Concurentei. 

Retailerul francez Auchan a anuntat in noiembrie anul trecut ca a cumparat operatiunile Real din mai multe tari, printre care si Romania, pentru 1,1 miliarde de euro. 

Astfel, Auchan urca in 2012 de pe locul patru pe doi in topul lanturilor de hipermarketuri din Romania dupa preluarea magazinelor Real, cu afaceri cumulate de peste un miliard de euro, fiind devansat doar de Kaufland, care a inregistrat cu un an inainte vanzari de aproximativ 1,3 miliarde de euro.

Pe piata locala, Auchan va prelua activitatile operationale pentru 20 din cele 24 de magazine Real. Cele patru unitati excluse din tranzactie se afla in Arad, Constanta, Oradea si Suceava. 

Vanzarea trebuie insa intai sa fie aprobata de catre autoritatile de reglementare competente si se asteapta sa fie finalizata in 2013.

Pe intreaga perioada a acestui proces, Real anunta ca va continua activitatea, iar magazinele vor functiona cu program normal. 

Vanzarea hipermarketurilor Real Europa de Est catre grupul Auchan vizeaza 91 de hipermarketuri Real in Polonia, Rusia, Romania si Ucraina, precum si 13 galerii comerciale in Rusia si Romania.  In aceste patru tari, Real a realizat o cifra de afaceri de peste 2,6 miliarde de euro fara taxe in 2011, si are 20 000 de angajati. Auchan, la randul sau, numara 98 de hipermarketuri si peste 65 000 de colaboratori in aceste patru tari. 

Grupul Auchan, controlat de familia Mulliez, detine 10 hipermarketuri in Romania, cu 3.300 de angajati potrivit informatiilor de pe site-ul companiei. Al 12-lea grup de distributie din lume, Auchan este prezent in 12 tari si are 269 000 colaboratori. Este organizat pe cinci mari divizii: hipermarketuri (655 magazine integrate si 23 in mandate de gestiune, asociate si in franciza), supermarketuri (767 integrate si 1.665 in franciza sau asociate), divizia imobiliara (Immochan), banca (Oney Banca Accord) si e-commerce, carora li se adauga alte activitati si directii de crestere.  In 2011, cifra de afaceri a grupului a fost de 44,4 miliarde euro fara taxe, din care 55% a fost realizata in afara Frantei. 

Reteaua de hipermarketuri Real este o entitate a Metro Group. Sub marca Real, Metro Group detine 316 hipermarketuri in Germania, precum si 110 hipermarketuri in Polonia, in Romania, in Rusia, in Ucraina si in Turcia. In anul fiscal 2011, Real a avut circa 70.000 angajati a inregistrat o cifra de afaceri de 11,2 miliarde euro.  Real- Hypermarket Romania s-a lansat oficial in martie 2006 si opereaza 24 de magazine pe piata locala in 18 orase din tara (patru in Bucuresti, cate doua in Timisoara, Oradea si Constanta si cate unul in Arad, Baia Mare, Satu Mare, Cluj-Napoca, Deva, Sibiu, Targu Mures, Brasov, Suceava, Bacau, Galati, Ploiesti, Pitesti si Craiova). Reteaua magazinelor Real comercializeaza aproximativ 70.000 de produse alimentare si nealimentare, provenind de la peste 1.700 de furnizori, dintre care 90% sunt din Romania.