Compania si-a anuntat planurile de lupta impotriva obezitatii prin afisarea mai vizibila a numarului de calorii pe ambalaj, dar si prin incurajarea exercitiilor fizice regulate. Masurile vor fi aplicate in peste 200 de tari, ca parte a unei strategii de imbunatatire a imaginii. Motivul este reprezentat de consumatorii care sunt tot mai ingrijorati cu privire la efectul indulcitorilor din bauturile carbogazoase, ce duc la o crestere rapida in greutate.

O alta schimbare pe care compania cu sediul in Atlanta isi doreste sa o faca se refera la reclamele adresat copiilor sub 12 ani, masura pe care a implementat-o deja in Marea Britanie, in 2009. In plus, Coca-Cola promite ca va oferi bauturi cu un continut caloric redus sau chiar cu zero calorii in toate tarile in care opereaza.

“Vrem sa fim parte a solutiei. Stim cu totii ca e mai distractiv sa consumam calorii, decat sa depundem efort ca sa scapam de ele”, a declarat Muhtar Kent, presedintele si directorul executiv al companiei americane. “Credem ca vom reusi sa facem o diferenta si sa cream o constientizare asupra importantei de a fi activ si sanatos. Obezitatea este o problema sociala globala, care afecteaza aproape fiecare familie si comunitate din lume”, a adaugat CEO-ul.

Miscarea coincide cu cea de-a 127-a aniversare a companiei si vine dupa ce Coca-Cola a difuzat prima sa reclama in care face referire in mod direct la fenomenul obezitatii, reclama despre care se spune ca este prima de acest fel din industria alimentara.

Tam Fray, purtator de cuvant la Forumul National al Obezitatii din Statele Unite, a aplaudat decizia Coca-Cola, in special asupra etichetarii caloriilor, despre care sustine ca uneori este facuta intr-un mod neclar.

“Este parte din filosofia lor, prin care devin mai atenti la aceasta problema, acceptand totodata ca oamenii dau vina pe bauturile carbogazoase pentru obezitate. Inainte, bauturile erau groaznice din acest punct de vedere, pentru ca exista un singur tip de produs, cu foarte mult continut de zahar, insa in ultimii 20-30 de ani lucrurile au inceput sa se miste in directia corecta si acum avem mai multe bauturi cu zero sau putine calorii, cum ar fi Coca-Cola Diet si Cola Zero”, mai spune Fry.

Potrivit acestuia, la ultima editie a Jocurilor Olimpice, care a avut loc in Marea Britanie, Coca-Cola a facut un studiu de piata, din care a reiesit ca 73% din vanzarile realizate de companie s-au datorat consumului de Cola Dietetica, Cola Zero si apa, in timp ce sortimentul traditional de Cola a reprezentat doar 23%.

In prezent, Coca-Cola are un portofoliu extins de produse non-alcoolice, inclusiv ceaiuri, energizante sau cafea. Aproximativ un sfert (800) dintre aceste sortimente sunt descrise ca fiind sarace in calorii.