Cel mai mare grup alimentar din lume descopera reteta succesului in plina criza financiara: ultrasunetele care atrag cainii
Cea mai mare companie din industria alimentara ataca un nou segment de public: patrupedele. Nestlé isi va lansa in aceasta saptamana cele mai noi spoturi publicitare adresate iubitorilor de animale, in care sunt folosite ultrasunetele pentru atragerea atentiei patrupedelor, relateaza Financial Times.
Jurnalistii de la FT scriu ca spoturile ce urmeaza sa fie difuzate de televiziunea austriaca in aceasta saptamana vor reprezenta chitaieli si diverse alte sunete stridente scoase de patrupede, care-si indeamna astfel stapanii sa le cumpere mancarea preferata, si anume Nestlé`s Beneful.
Reclamele vor fi concepute grafic, pe calculator, anunta ziaristii americani. In timp ce vanzarile produselor alimentare stagneaza, in special in tarile dezvoltate ale lumii, vanzarile produselor pentru animalele de companie continua sa creasca.
Euromonitor prognozeaza o crestere anuala de 6% pana in 2016 privind vanzarile la nivel global a produselor alimentare pentru caini, comparativ cu 5,3% pentru produsele alimentare destinate consumului uman.
Gerardo Perez, veterinar la Purina, companie alimentara pe care Nestle a achizitionat-o in urma cu 10 ani, sustine ca noile spoturi realizate de grupul elvetian foloseste ultrasunetele pentru a sensibiliza patrupedele si proprietarii acestora.
In clipuri, cainii tolaniti pe canapea se reped la ecranul televizorului si-si ciulesc urechile la sunetele emise. Marketerii spera ca prin intermediul acestor spoturi sa-i stimuleze pe proprietarii de animale sa le cumpere patrupedelor hrana de calitate. Reclame asemanatoare difuzate de posturile de televiziune germane au dus la cresterea vanzarilor acestor tipuri de produse, sustine Perez.
„Pentru moment, nu avem in plan sa difuzam aceste spoturi si in Marea Britanie, dar suntem mereu in cautarea noilor oportunitati de afaceri”, a declarat Gerardo Perez, citat de Financial Times.
„Vrem sa vindem mai mult decat mancare pentru animale. Aceste produse ii vor ajuta pe proprietari sa intretina o mai buna relatie cu cainii, sa se bucure impreuna de viata”, a adaugat Perez.
Mancarea pentru animale a reprezentat o miscare buna pentru Nestlé, care anul trecut a totalizat 13 procente din vanzarile globale ale grupului, noteaza FT.
Piata mancarii pentru animale a fost profitabila si pentru alte companii. De pilda, in Statele Unite, aceasta piata este de trei ori mai mare decat cea a produselor alimentare pentru copii. Mai mult, numeroase tari cheltuiesc mai multi bani pentru cresterea si dezvoltarea animalelor de companie decat pentru cei mici. Dintre aceste state se numara Japonia.
Statisticile au incurajat multinationala elvetiana sa-si concentreze atentia pe segmentul alimentar pentru animale. In 2011, Nestlé a lansat inghetata pentru caini. Totodata, compania elvetiana a scos un produs care previne dementa in randul patrupedelor.
Nestlé este unul dintre cele mai importante concerne elvetiene si cel mai mare grup alimentar din lume. Se situeaza pe primul loc la nivel global pe piata apelor minerale imbuteliate, devansand Coca-Cola, Danone si Pepsi.
Compania are aproape 300.000 de angajati la nivel mondial si o cifra de afaceri ce depaseste 100 de miliarde de franci elvetieni.
Compania este prezenta si in Romania, unde in 2009 a avut vanzari de 150 milioane de euro. Nestlé este cel mai mare jucator pe segmentul cafelei solubile din Romania, cu marca Nescafe.
Multinationala detine si o fabrica de napolitane la Timisoara. Grupul alimentar a avut si o linie de imbuteliere a apei Ana Vie, langa Miercurea Ciuc, pe care a transferat-o insa in anul 1999. In 2008 a inchis si fabrica de inghetata de langa Bucuresti si a mutat liniile de productie la unitatea din Varna, Bulgaria.
Citeste si:
Pe acelasi subiect: