Extrapoland, in conditiile in care in Bucuresti-Ilfov sunt aproximativ 920.000 de locuinte, bugetul anual al bucurestenilor pentru consumul de produse alimentare si nealimentare este de aproximativ 3,5 miliarde de euro.

Aproximativ un sfert din acesti bani este cheltuit in cele noua malluri si trei parcuri comerciale din oras, potrivit estimarilor Ziarului Financiar, bazate pe informatiile din piata de retail.

Proprietarii centrelor comerciale se feresc, de regula, sa faca publice informatiile privind vanzarile retailerilor. Suprafata inchiriabila a noua malluri (Cotroceni Park, Baneasa, Bucuresti Mall, Plaza, Unirea, Sun Plaza, Liberty Center, City Mall si Grand Arena) si alte trei parcuri comerciale (Iris Titan, Vitantis si Militari Shopping) depaseste 550.000 de metri patrati, iar gradul de neocupare a spatiilor este de circa 10%.

Un reper in ceea ce priveste vanzarile mallurilor a fost oferit de catre directorul Cotroceni Park, care spune ca vanzarile retailerilor din cadrul mallului sunt de aproximativ 15 milioane de euro lunar, maximul fiind atins in luna decembrie 2009 - 19 mil. euro.

Citeste articolul complet in Ziarul Financiar!