Brandul turistic al Romaniei va fi promovat pe eticheta magiunului de prune Topoloveni
Brandul turistic al Romaniei va fi promovat pe eticheta magiunului de prune Topoloveni, produs care a primit din partea CE prima certificare de Indicatie Geografica Protejata din Romania, in urma unui protocol intre producator si Ministerul Turismului.
Protocolul a fost semnat luni si se va derula pe o perioada de un an, cu posibilitate de prelungire.
Comisia Europeana (CE) a acordat in data de 8 aprilie magiunului de prune Topoloveni prima certificare de Indicatie Geografica Protejata pentru un produs traditional romanesc.
Cu magiunul de Topoloveni la export. Primul produs romanesc in topul calitatii europene
Publicarea in Jurnalul oficial al Uniunii Europene ca marca protejata reprezinta o recunoastere a autenticitatii, traditiei, istoriei, ariei geografice si a calitatilor produsului, plasandu-l in gama premium pe piata alimentelor conservate.
Magiun, dulceturi si zacusca romanesti
Sonimpex, companie cu aproximativ 20 de angajati, a cumparat in 2001 prima fabrica de magiun din tara, din Topoloveni.
Compania isi propune pentru acest an sa dubleze cifra de afaceri, de la aproximativ un milion de euro in 2010, prin cresterea productiei.
"Avem o capacitate de productie de 400 de tone pentru fiecare produs, insa producem doar 200 de tone, pentru ca nu avem finantare suficienta. Ne dorim sa atragem investitii straine, care sa aduca banii necesari, sa crestem productia. 2010 a fost primul an in care am obtinut profit, dar inca nu am recuperat pierderile cumulate", a declarat directorul general al Sonimpex, Bibiana Stanciulov.
Diana Stanciulov a adaugat ca Sonimpex ia in calcul vanzarea unor parti sociale.
Reprezentantii companiei spera ca incepand din acest an sa poata exporta pana la jumatate din productie.
Compania Sonimpex, detinuta de Bibiana Stanciulov, produce, pe langa magiun, dulceturi si zacusca.