Bancile, agentiile de turism si comerciantii online isi insala cel mai des clientii. Ce drepturi ai daca esti pacalit
Bancile, agentiile de turism, comerciantii de produse electrocasnice si cei online sunt organizatiile care incalca cel mai rfecevnt drepturile consumatorilor, care au cea mai mare incredere pentru rezolvarea situatiei in ONG-uri d eprofil, avocati sau prieteni si rude, arata rezultatele Eurobarometrului care determina in ce masura consumatorii romani isi stiu drepturile. Acelasi document releva si faptul ca mai mult de jumatate dintre cei care au probleme cu comerciantii sau furnizorii de servicii nu fac plangeri.
Potrivit Eurobarometrului dat publicitatii, marti, de Reprezentanta Comsiei Europene la Bucuresti, 37% dintre consumatorii romani considera ca bancile sau alti furnizori de servicii de creditare si comerciantii de produse electronice si electrocasnice nu respecta drepturile consumatorilor si legislatia in vigoare.
De asemenea, unul din trei romani sustine ca agentiile de turism sau tour-operatorii, furnizorii de servicii de internet si companiile de teleshopping nu respecta drepturile consumatorilor, in timp ce mai mult de un sfert dintre consumatori impartasesc aceasta opinie despre de telefonie fixa si mobila.
In ceea ce priveste organizatiile in care au cea mai mare incredere ca le ofera informatii corecte si sfaturi despre drepturile pe care le au, 38% din consumatorii romani crediteaza ONG-urile din domeniu cu cea mai mare incredere, aproape 20% apeleaza la avocati, iar 13% la rude si prieteni. Guvernul si autoritatile locale sunt pe locul al 4-lea, cu 10% la capitolul incredere, cand vine vorba de informatii si sfaturi.
Mai mult, trei sferturi dintre consumatori cred ca sistemul judiciar din Romania nu este eficient in sanctionarea comerciantilor cu un comportament incorect fata de consumatori.
In consecinta, Uniunea Europeana a lansat campania pentru informarea consumatorilor “E dreptul tau! Actioneaza!”, pe parcursul careia, timp de un an de zile, romanii vor fi informati cu privire la drepturile pe care le au in Romania si in UE, in calitate de consumatori.
“Legislatia comunitara stabileste drepturi pentru consumatori, dar crearea cadrului legal este doar primul pas spre imputernicirea consumatorilor. Pentru ca aceste drepturi sa functioneze in practica, consumatorii din Romania trebuie sa le cunoasca, sa le sustina si sa stie unde sa se adreseze atunci cand au nevoie de mai multe informatii si sfaturi”, a declarat comisarul european pentru Sanatate si Consumatori, John Dalli.
El a mai precizat ca, potrivit Eurobarometrului, consumatorii romani cu varste intre 24 si 39 de ani, doresc in proportie de 79% sa afle mai multe informatii despre drepturile lor in situatia in care nu le place un produs comandat online, 78% dintre ei, atunci cand platile pentru creditul contractat pentru a-si achizitiona un autoturism sau un computer includ taxe sau costuri suplimentare neprevazute, iar 75% dintre cei chestionati, in cazul in care pachetul de calatorie se deosebeste de ce a fost promis in brosura.
Campania promoveaza si un consortiu format din doua organizatii - Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor, si Asociatia pentru Protectia Consumatorilor din Romania, ca sursa pentru consumatori de unde acestia pot obtine mai multe informatii si sfaturi.
Campania, in care Comisia Europeana investeste 800.000 de euro, se va axa pe trei teme majore, si, anume, garantia produselor, comertul online si pachetele de vacanta. Activitatile desfasurate includ publicitate TV, print si online, un website official, www.consumatoreuropean.ro, un program de dezbateri cu comunitatea de afaceri si evenimente publice in aeroporturi, centre de cumparaturi, supermarketuri si maternitati, activitati care se vor desfasura pe o perioada de 12 luni.
Contractul pentru implementarea campaniei a fost acordat in urma unei licitatii publice unui consortiu de companii conduse de Saatchi & Saatchi Romania. Ambasadorul campaniei va fi actrita Daniela Nane.
Astfel de campanii de informare a consumatorilor s-au desfasurat pana acum si in alte tari care au aderat la Uniunea Europeana dupa 2004, cea mai scumpa dinrte acestea fiind cea din Polonia, care a costat 2 milioane de euro.
Campania poate fi urmarita si pe Facebook si Twitter, iar pe site-ul www.consumatoreuropean.ro se gasesc toate brosurile cu drepturile pe care le au toti consumatorii din Uniunea Europeana.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS