Auchan ar putea lansa in Romania un concept de hipermarket pentru orasele mai mici, cu produse mai ieftine si sub marca proprie
Auchan
Auchan ar putea lansa pe piata romaneasca un format de hipermarket compact, destinat oraselor mai mici, cu o gama redusa de produse in special sub marca proprie, concept cu care se extinde in Rusia, sub marca Nasha Raduga, si care a avut succes in China, scrie Mediafax.
"Ne asteptam ca Auchan sa continue sa-si intareasca pozitia de lider pe piata hipermarketurilor din Rusia. Cum a fost si cazul conceptului Auchan City, Auchan ar putea introduce magazinele Nasha Raduga si pe alte piete ale sale din Europa Centrala si de Est, precum Romania", potrivit firmei de cercetare IGD Retail Analysis.
Cu noul concept de hipermarket compact Nasha Raduga, Auchan ar urma sa atraga cumparatorii cu o gama limitata de produse (circa 10.000 de produse), in special sub marca privata, si cu preturi mai mici.
Auchan, care a testat acest concept in Rusia inca din 2009 si in prezent are cinci astfel de magazine in orase cu o populatie intre 300.000 si 500.000 de locuitori, a anuntat deschiderea de hipermarketuri compacte in patru orase mai mici, cu o populatie in jurul a 100.000 de locuitori.
"Piata de retail din aceste orase este subdezvoltata, ceea ce ofera Auchan avantajul primului venit din sectorul de hipermarketurilor. Intr-adevar, niciunul dintre operatorii de hipermarketuri din Rusia, cu exceptia Magnit, nu a vizat astfel de orase mici. Expansiunea in orasele mici prezinta anumite riscuri, deoarece puterea de cumparare este mai mica decat in orasele mari si preferintele consumatorilor diferite. Cu toate acestea, strategia de preturi mici, precum si experienta din celelalte orase, ar trebui sa transforme acest concept intr-unul de succes", mai arata IGD.
La inceputul lunii iunie, seful Auchan Romania, Frédéric Bellon, declara ca in urmatorii trei ani, investitiile Auchan vor viza proiectele din Drumul Taberei si Coresi din Brasov, in total 70 milioane de euro (doar pentru hipermarketuri, n.r.), precum si alte investitii curente.
In aprilie, Auchan a finalizat remodelarea celor 20 de hipermarketuri real preluate anul trecut de la grupul german Metro, dupa investitii de peste 40 milioane euro.
In noua sa dimensiune, Auchan are 31 de magazine deschise in 18 orase si alte doua unitati in constructie, in cartierul Drumul Taberei din Bucuresti si in Brasov, o suprafata neta de vanzare de 252.000 metri patrati, 11.000 de angajati, trei platforme logistice, 70,5 milioane de clienti anual.
Auchan Romania a incheiat anul trecut cu afaceri de 4,6 miliarde lei, fara taxe, de peste doua ori mai mari comparativ cu 2012, dupa integrarea celor 20 de hipermarketuri real. Cumulat, afacerile Auchan si Real au generat anul trecut pierderi de 15 milioane de euro.
Pe acelasi subiect: