”Amazonul” polonez nu se sperie de rivalul american, care intră pe piața locală. Allegro se listează pe bursa de la Varșovia unde ar urma să detroneze creatorul jocului "The Witcher"
Allegro
”Amazonul” polonez nu se sperie de rivalul american, care intră pe piața locală. Allegro se listează pe bursa de la Varșovia unde ar urma să detroneze creatorul jocului de succes "The Witcher".
"Credem că există multe lucruri pe care le putem face la fel de bine şi chiar mai bine decât orice concurent", declară François Nuyts, la rândul său fost director la Amazon, ca răspuns la informaţiile potrivit cărora gigantul american se pregăteşte să lanseze un site polonez după mai mulţi ani de analiză.
Luni, Allegro va fi listată la bursă pentru o valoare estimată la 9,4 miliarde euro, o operaţiune urmărită cu atenţie de alte burse europene care sunt încă afectate de pandemia de coronavirus.
Societatea deţinută de fondurile de investiţii cu sediul la Londra Cinven, Permira şi Mid Europa intenţionează să strângă aproximativ un miliarde de zloţi (220 milioane de euro) pentru a-şi răscumpăra datoriile.
Allegro ar urma să detroneze la bursa de la Varşovia dezvoltatorul de jocuri video CD Projekt RED, creatorul jocului de succes internaţional "The Witcher", scrie Agerpres.
Înfiinţat în 1999, ca o versiune locală a site-ului de licitaţii eBay, pe care de altfel l-a şi gonit din Polonia după câţiva ani, Allegro a cunoscut o creştere remarcabilă, cifra de afaceri înregistrând un avans de 19% în 2018, de 31,1% în 2019 şi de 51,8% în cursul primelor şase luni ale acestui an. De asemenea, profitul net a ajuns la 289,7 milioane zloţi (65 milioane euro) în primul semestru, faţă de 195,7 milioane zloţi în perioada similară a anului trecut.
François Nuyts insistă pe modelul comercial "viu" şi "unic" utilizat de Allegro, care face legătura între peste 100.000 de comercianţi, majoritatea micro-întreprinderi, cu aproximativ 12 milioane de cumpărători activi.
Societatea deţine un depozit de mărime medie şi intenţionează să deschidă unul mai mare, precum şi patru mai mici, însă peste 90% din produsele vândute nu trec niciodată prin depozit ci merg direct de la vânzător la cumpărător.
"Aceasta este o adevărată inovaţie a Allegro", declară François Nuyts, făcând referire la alţi giganţi mondiali care vând via platformele lor şi stochează produsele în mai multe depozite.
Pasionat de gastronomie şi kitesurfing, François Nuyts recunoaşte că este ceva neobişnuit ca un francez din Bordeaux să fie numit la conducerea unei companii poloneze care se clasează printre primele zece site-uri de e-commerce din lume în termeni de vizitatori. Francezul a fost numit preşedinte director general la Allegro în urmă cu doi ani, după ce anterior a ajutat Amazon să se implanteze în Italia şi Spania.
Întrebat despre proiectele de expansiune în străinătate, François Nuyts a răspuns: "Ne-ar plăcea acest lucru. Ar fi păcat dacă nu am găsi modalitatea prin care să avem mai mulţi clienţi şi vânzători pe plan internaţional".
Directorul general de la Allegro insistă asupra necesităţii unor "reguli de joc echitabile" şi a faptului că atât Uniunea Europeană cât şi guvernele naţionale trebuie să contribuie la garantarea acestei corectitudini. "Uneori avem impresia că regulile nu sunt aceleaşi", spune François Nuyts făcând referire la tarifele de expediere subvenţionate de statul chinez şi de evaziunea la plata TVA practicată de companiile din China.
Pe acelasi subiect: