VIDEO: Afacere de criza: magazinele de haine second-hand!
Cu toate ca si magazinele de haine second-hand au fost afectate de criza economica, businessul hainelor uzate ramane totusi unul profitabil chiar si in conditiile actuale de piata. Mai multi comercianti intervievati de incont.ro au declarat ca investitia intr-un magazin de imbracaminte second-hand este un lucru sigur si pe timp de criza.
“Da, consider ca magazinele cu haine SH sunt o afacere profitabila. Ganditi-va numai ca piata, in 2009, nu a scazut decat cu 5% si este un lucru mare, daca ne uitam, spre exemplu, la segmentul constructiilor, care a avut un declin de 40% anul trecut”, a declarat pentru incont.ro Sevdalin Spasov, directorul general al lantului de magazine SH Mania, care are in Bucuresti doua puncte de lucru, iar in Bulgaria numara 24 de magazine.
Spasov spune ca in acest an va deschide alte 10 magazine atat in Romania cat si in Bulgaria si va extinde sistemul de franciza al companiei.
“Anul trecut, in Romania, am avut o crestere de 20% a vanzarilor. Majoritatea clientilor nostri sunt oamenii cu venituri mici, care din cauza ca si-au pierdut locurile de munca, a trebuit sa prioritizeze cheltuielile si nu si-au mai cumparat atat de multe haine. Cresterea noastra a venit totusi de la clientii noi, adica oamenii care isi cumparau imbracamintea din mall-uri si care acum o fac din magazinele SH”, a afirmat directorul general al SH Mania.
Potrivit acestuia, devalorizarea monedei nationale a reprezentat un factor de scadere al profitului companiei, dar programele de fidelizare a clientilor i-au salvat. SH Mania ofera clientilor “carduri bonus”, prin care beneficiaza de o reducere in functie de volumul cumparaturilor.
Iata ca nu numai marile centre comerciale si marii retaileri de imbracaminte se folosesc de metode inventive de a atrage clienti. La un alt lant de magazine second-hand din Capitala, reducerile au ajuns la 50-60% in acest an, comparativ cu procentele de 20% si 30%, aplicate in anii anteriori.
“Ne-a mers bine si anul trecut, desi am inregistrat o scadere de 30% a vanzarilor comparativ cu 2008. Am deschis inca doua magazine si datorita reducerilor de pret am castigat clienti noi. Din punctul meu de vedere magazinele second-hand sunt o investitie foarte profitabila, chiar si acum pe criza. Tot ce trebuie sa ai este un depozit si parteneri seriosi in tarile din care importi marfa”, a explicat pentru incont.ro Inna Dragus, directorul magazinelor SH.
Hainele sunt aduse din Franta, Danemarca si S.U.A., in containere, de la companiile care le colecteaza si le dezinfecteaza acolo.
“Un alt element important este igiena. Daca vrei ca omul sa-ti devina client fidel, trebuie sa respecti normele de igiena, ca sa nu mai vorbim de amenzile pe care le poti lua de la ANPC”, a mai spus Dragus.
Pe acelasi subiect: