(P) Cum îți transformi businessul într-un brand?
Ți-ai luat inima în dinți și ai pornit pe drumul antreprenoriatului, iar pentru asta meriți felicitări. Te numeri printre curajoși. Acum că ai business-ul tău cu siguranță îți dorești să crești până la etapa următoare, în care firma ta devine cunoscută. Poate că nu știai, dar mai bine de 59% dintre consumatori preferă să cumpere produse de la branduri care le sunt familiare.
Dar ce presupune acest branding? „Brandul tău este ceea ce spun alții despre tine atunci când nu ești în cameră.”, conform spuselor fondatorului Amazon, Jeff Bezos. De aceea ai nevoie să îți creezi o reputație în rândul clienților. Însă pentru a ajunge acolo sus bătălia este una dificilă. Ai de luptat cu nume grele din domeniul tău, iar asta te sperie puțin și mai cu seamă parcă îți taie din avânt.
Știm, pare dificil dar deloc imposibil. De aceea noi îți propunem câțiva pași simpli care să te ducă spre construirea propriului tău brand.
În primul rând ai nevoie de un plan serios, pe care îl poți pune la punct cu ajutorul specialiștilor creativi dintr-o agenție digitală. Aceștia îți pot da sfaturi concrete, îți pot crea o strategie de content marketing din care să începi să culegi roadele în timp real. Ai nevoie de multă creativitate și cunoștințe în domeniul marketingului pentru că brandingul reprezintă mult mai mult decât un logo sau o reclamă inspirată. Practic trebuie să îți construiești reputația.
Un brand de succes trebuie să aibă o comunicare consecventă și axată pe rezultate, fie că vorbim de mediul în care își desfășoară activitatea (magazin, birou), de materialele tipărite ori cele din cadrul site-urilor și reclamelor online, de aceea o agenție SEO ar putea să îți dea o mână de ajutor.
Construirea unui brand nu este un lucru ușor și nici nu se poate întâmpla peste noapte, iar de asta te vei convinge parcurgând pașii pe care îi ai de făcut până să ajungi la punctul de finish în transformarea de la business la brand.
1. Stabilește care este publicul tău țintă - Nu te poți adresa tuturor. Când construiești brandul, ține cont de cei la care încerci să ajungi. Îți vei putea astfel adapta misiunea și mesajul pentru a răspunde nevoilor lor exacte. Descoperă acel portret de buyer persona documentându-te asupra vârstei, genului, locației, venitului sau nivelului de educație. Avantajul competitiv atunci când ai în plan brandingul este să te concentrezi asupra unui public restrâns, deci adaugă pe lista de caracteristici informații despre motivație, aspirații, puncte slabe, branduri preferate și influenceri urmăriți. Acest lucru te poate ajuta să te asiguri că mesajul tău de brand este foarte clar pentru destinatar.
2. Determină care este misiunea companiei tale - În esență, va trebui să exprimi clar ceea ce reprezintă cea mai mare pasiune a firmei tale. Care este valoarea pe care businessul tău o aduce? Totul, de la logo la slogan, voce, mesaj și personalitate ar trebui să reflecte misiunea companiei tale. Când îți transformi compania într-un brand, începe de la comunități mici și nu uita să te concentrezi mai întâi asupra publicului tău țintă din nișă. Cu timpul, loialitatea față de brand poate crește suficient pentru a te extinde.
3. Studiază brandurile nișei tale - Nu ar trebui să imiți niciodată ceea ce fac ceilalți, ci ar trebui să analizezi aspectele pozitive și cele negative din strategia lor de marketing și să descoperi cum te poți diferenția. Una dintre cele mai mari provocări este să reușești să convingi un consumator să aleagă brandul tău în locul competiției tale.
4. Schițează calitățile cheie și beneficiile pe care brandul tău le oferă - Vor exista întotdeauna branduri cu bugete generoase și mai multe resurse. Ai nevoie să cauți în profunzime pentru a descoperi ceea ce tu poți oferi și nimeni altcineva nu o face. Pentru a-ți fi mai ușor, gândește-te cum oferi valoare pentru a îmbunătăți viața consumatorilor. Iată câteva exemple:
- Serviciu clienți mai autentic și mai transparent
-Un mod mai bun de a sprijini productivitatea
- Reducerea costurilor cu o opțiune mai accesibilă
- Economisirea timpului în sarcinile zilnice
5. Creează un logo și un slogan al brandului - Acest logo va apărea pe tot ceea ce se referă la afacerea ta, va deveni parte din identitate, cartea de vizită și recunoașterea vizuală a promisiunii tale față de clienți. Ai nevoie de ajutor pentru a-ți brand compania? Angajează un designer profesionist sau o agenție de creație cu experiență în crearea logo-ului și în designul identității pentru a ajuta brandul să iasă în evidență. De asemenea, un designer poate dezvolta un ghid al brandului pentru a asigura consecvența oricărei aplicații viitoare a logo-ului și a paletei de culori sau a fonturilor asociate.
Un ghid puternic în stilul brandului va include:
- Mărimea și plasarea logo-ului
-Paleta de culori
-Tipografie și fonturi
- Iconografie
- Fotografie / stil de imagine
- Elemente web
6. Definește vocea brandului - Optează pentru o voce care are sens și rezonează cu publicul tău țintă. Vocea ta depinde de misiunea companiei, audiență și industrie. Este modul în care comunici cu clienții tăi și cum aceștia răspund. O voce de brand poate fi:
- Profesionistă
- Prietenoasă
- Orientată spre servicii
- Autoritară
- Tehnică
- Promoțională
- De conversaţie
- Informativă
Acest lucru este deosebit de important atunci când publici articole de blog sau postări în social media. Menținerea unei voci consecvente va ajuta recunoașterea imaginii de brand pe mai multe canale în același mod. O comunitate de urmăritori, cititori sau abonați se vor aștepta la o anumită voce și personalitate a mărcii atunci când vor consuma conținutul.
7. Construiește un mesaj de brand și un pitch de promovare - Când construiești un brand, spune-le clienților cine ești. Folosește vocea pe care ai ales-o pentru marca ta. Mesajul tău ar trebui să fie complet asociat cu brandul tău și să fie transmis în 1-2 propoziții.
Această parte a procesului de dezvoltare presupune a defini:
- cine ești
- ceea ce oferi
- de ce oamenii ar trebui să fie interesați de marca ta
Un mesaj de brand este o oportunitate de a comunica la nivel uman, creând o legătură emoțională directă cu consumatorii. Acest lucru înseamnă că limbajul pe care îl utilizezi trebuie înțeles imediat, dar să ai și capacitatea de a atinge o coardă sensibilă. Un truc important este să creezi un mesaj de brand care să puncteze ce este important pentru clienții tăi, nu neapărat ceea ce face produsul pe care îl oferi.
8. Evidențiază personalitatea brandului - Clienții vor căuta mereu o experiență croită pe nevoile lor, nu ceva ce oferă și restul competiției tale. Te întrebi cum poți face ca brandul tău să se remarce într-un mod unic? Asigură-te că personalitatea mărcii tale iese în evidență în toate aspectele procesului de construire și fii consecvent. Poți alege să:
- folosești o voce conversațională în comunicare (folosind „eu” și „tu”)
- împărtășești conținut din culise
- spui povești despre experiențe reale
- descrii produsele / serviciile tale într-o manieră inedită
9. Dezvoltă strategia de content marketing - În epoca digitală marketingul de conținut este esențial deoarece asigură tot ceea ce face și marketingul tradițional, însă într-un mod mai eficient. Content marketingul utilizează conținut educațional valoros pentru a atrage, a educa și a crea oportunități. Ține cont că puterea brandului tău este determinată de reputație, cât și de vizibilitate. Doar creșterea vizibilității, fără a-ți consolida reputația, are rareori succes. Acesta este motivul pentru care marketingul tradițional obține rezultate dezamăgitoare. Pe de altă parte, content marketingul crește atât vizibilitatea, cât și reputația în același timp. Este, de asemenea, modalitatea perfectă de a-ți face brandul relevant pentru publicul țintă.
10. Dezvoltă site-ul companiei - Acesta este cel mai important instrument de dezvoltare a brandului. Este locul în care publicul se orientează pentru a afla ce faci, cum faci și cine sunt clienții tăi. Poate că potențialii consumatori nu îți vor alege compania doar în urma vizualizării site-ului, dar este posibil să te excludă din preferințele lor dacă acesta nu este unul potrivit. În plus, site-ul va reprezenta locul în care vei dezvolta conținutul tău valoros, centrat pe SEO, astfel încât potențialii clienți, angajați sau referințe să te găsească și să afle mai multe despre compania ta. Reține! Conținutul online este esențial pentru orice strategie modernă de dezvoltare a brandului.
11. Implementează, urmărește și ajustează - Acest ultim pas în procesul de dezvoltare a brandului poate fi unul dintre cele mai importante. Evident, o strategie câștigătoare de transformare a businessului într-un brand trebuie să reunească toate intențiile bune ale firmei. O agenție digitală ce activează în București îți recomandă să urmărești punerea în aplicare a planului și a rezultatului strategiei. Doar urmărind întregul proces te poți asigura că ai tras concluziile corecte și că poți face ajustările potrivite.
Urmărind toți acești pași și apelând la serviciile unei agenții digitale poți dezvolta creșterea și profitabilitatea businessului tău, pe care să-l transformi în timp într-un brand.