Stroe: "Mi-am depus demisia in semn de onoare, pentru apararea demnitatii pompierilor IGSU." Interimatul la MAI, asigurat de Gabriel Oprea
UPDATE: Ministrul Afacerilor Interne, Radu Stroe, a anuntat, joi, ca a decis sa isi depuna demisia in semn de onoare pentru apararea demnitatii pompierilor IGSU, care in ultimele trei zile au primit acuzatii nedrepte, desi ei sunt eroii care salveaza vieti.
"Am decis sa imi dau demisia in semn de onoare, pentru apararea demnitatii pompierilor, pentru ca pompierii sunt eroii care au salvat si vor salva vieti. Ei nu trebuie sa plateasca din cauza decidentilor politici", a spus Radu Stroe, intr-o conferinta de presa sustinuta la Ministerul Afacerilor Interne, informeaza Mediafax.
Radu Stroe a spus ca foarte curand se va demonstra ca nu MAI sau IGSU sunt responsabile in ce priveste cautarea si localizarea avionului care a aterizat fortat in Muntii Apuseni.
"Ca o ironie a sortii, pentru ei si pentru personalul MAI, se va demonstra foarte repede ca in problema alertarii, a intocmirii planului de cautare si a localizarii epavei, inclusiv a supravietuitorilor, responsabilitatea apartine exclusiv altor institutii, nu MAI sau IGSU. Acest lucru l-am declarat din prima mea interventie", a adaugat Radu Stroe.
Premierul Victor Ponta a confirmat ca vicepremierul Gabriel Oprea va asigura interimatul la conducerea Ministerului de Interne, precizand ca a discutat in acest sens cu presedintele Traian Basescu, si a aratat ca PNL va propune un nou ministru in jurul datei de 1 februarie.
Ministrul a fost chemat la premier dupa ce seful Guvernului a avut o discutie cu liderul PNL, Crin Antonescu, la Palatul Victoria.
Ministrul era pregatit sa participe la comandamentul de iarna, de la ora 13.00, si a venit in acest sens la Palatul Victoria, dar, odata ajuns la sediul Guvernului, a fost informat sa se prezinte la cabinetul premierului Ponta, de unde tocmai plecase liderul PNL, Crin Antonescu.
Liderul PNL Crin Antonescu a declarat, miercuri, ca afirmatiile lui Radu Stroe despre accidentul aviatic sunt "un exemplu de comunicare catastrofala", mentionand ca va propune conducerii PNL "masuri politice radicale", el mentionand si ca Ramona Manescu nu a comunicat deloc in aceasta perioada.
Majoritatea din cei peste 40 de lideri PNL, vicepresedinti si membri ai Biroului Permanent, contactati de Mediafax, au evitat sa aiba un punct de vedere fata de oportunitatea depunerii mandatului de catre ministrul Radu Stroe, totusi cinci exprimandu-se clar in favoare unei demisii.
La nivelul conducerii PNL o serie de vicepresedinti sau lideri de filiale sunt in favoarea ideii ca ministrului de Interne, Radu Stroe, sa-i fie solicitata demisia din aceasta functie ca urmare a modului in care a fost gestionata interventia in cazul accidentului aviatic din Apuseni.
"Ar trebui sa plece, dar nu e singurul vinovat. Cei doi nu ar fi murit daca se intervenea la timp. Nu Chiper (secretar de stat in MAI - n.r.) trebuia sa fie la carma, ci Stroe. Asta e o gluma ca l-au demis pe Chiper", a declarat unul dintre vicepresedintii PNL pentru Mediafax.
Un alt lider de filiala a sustinut ca implicarea ministrului de Interne ar fi trebuit sa fie majora, dupa cum sefii de consilii judetene sunt obligati moral sa fie implicati suta la suta in situatiile de calamitati, cum sunt inundatiile sau inzapezirile.
"Trebuie sa-i fie retras sprijinul politic, nu e admisibil. Si atunci cand au fost inundatii, si atunci cand au fost zapezile, eu m-am implicat de fiecare data in teren chiar si atunci cand nu aveam o functie la nivelul judetului", a mai spus unul dintre vicepresedinti.
Pe de alta parte, un alt lider al PNL este de parere ca pe langa remanierea lui Radu Stroe este necesara si demisia ministrului Transporturilor, Ramona Manescu. "Radu Stroe e bleg, da declaratii de copil. Responsabilitatea pentru astfel de situatii este legal la Ministerul Transporturilor, unde nu s-a facut o celula de criza pentru o astfel de situatie. Astept remanierea si a lui Stroe, dar nu se poate ca ministrul Transporturilor sa nu se ocupe personal dupa ce a aflat ca e un accident", a sustinut liderul PNL.
Un alt vicepresedinte PNL considera ca Stroe ar trebui sa demisioneze doar "daca ar fi fost seful STS si ar fi dat coordonate aiurea".
Cea mai mare parte a membrilor conducerii PNL au refuzat, insa, sa aiba un punct de vedere legat de oportunitatea unei demisii a ministrului de Interne. O parte dintre acestia au precizat ca momentul discutiei efective asupra acestui subiect trebuie sa fie la Delegatia Permanenta a PNL de la inceputul lunii februarie, mentionand ca nu se pot "antepronunta".
Alti lideri asteapta pozitia presedintelui PNL, Crin Antonescu, in cadrul reuniunii partidului.
"Indiferent cine ar fi ministru de Interne, cred ca nu este vina lui in primul rand, avem servicii de informatii, avem STS. Greseala ar fi a ministerului daca nu-i doteaza (...) Salvamont ar fi fost primul serviciu care ar fi trebuit anuntat, nu SMURD. Sunt convins ca a fost o bulibaseala de nedescris", a afirmat un alt lider PNL.
De asemenea, unii dintre vicepresedinti au sustinut ca "ministrii nu pot fi schimbati precum camasile", iar pentru o eventuala demitere trebuie sa se astepte rezultatele anchetei asupra accidentului aviatic.
"Hai dom'le, terminati cu chestiuni din astea, terminati", a fost reactia unui alt membru al conducerii PNL, contactat de MEDIAFAX.
Liderul PNL Crin Antonescu a declarat, miercuri, ca afirmatiile lui Radu Stroe despre accidentul aviatic sunt "un exemplu de comunicare catastrofala", mentionand ca va propune conducerii PNL "masuri politice radicale", el mentionand si ca Ramona Manescu nu a comunicat deloc in aceasta perioada.
Intrebat, intr-o interventie la Realitatea TV, cum comenteaza faptul ca Radu Stroe a spus ca isi reproseaza ca tragedia de la Cluj s-a intamplat in mandatul sau si ca la nivelul Ministerului de Interne nu s-a constituit o celula de criza, Antonescu a raspuns: "Cu tot respectul pentru domnul Stroe si cu toata colegialitatea, este un exemplu de comunicare catastrofala, de natura sa starneasca revolta in conditii de nemultumire publica".
El a mentionat ca face o distinctie intre modul in care s-au intamplat lucrurile la Ministerul Transporturilor si la Ministerul de Interne.
Antonescu a mentionat, totusi, ca Ramona Manescu nu a comunicat deloc in aceasta perioada. Antonescu a tinut sa precizeze ca va propune conducerii PNL "masuri politice radicale" in acest caz, dar a precizat ca discutiile si deciziile se poarta si se iau in interiorul partidului.
El a criticat comunicarea "catastrofala" a tuturor autoritatilor implicate in operatiunile de salvare in urma accidentului aviatic, precizand ca este posibil ca si premierul sa fi primit informatii eronate.
De asemenea, liberalul a tinut sa sublinieze ca in cursul zilei de miercuri nu s-a pus nici in partid si nici de catre premier problema demiterii ministrului Stroe.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS