In cererea pentru inregistrarea patentului, Apple prezinta o metoda de a impaturi dispozitivul, ceea ce face posibil ca informatia sa apara pe suprafete variare, la care se adauga un senzor ca detecteaza campul vizual al utilizatorului si activeaza ecranul spre care acesta isi indreapta privirea.

Noua tehnologie face posibila si scoaterea ecranului din invelisul de sticla si aplatizarea acestuia. Dispozitivele viitorului vor putea fi conectate intre ele sau li se va putea atasa o camera performanta.

Ecranul foloseste tehnologia AMOLED, atat ecranul, cat si sticla protectoare fiind flexibile. Ceea ce inseamna ca pentru producerea telefonului viitorului, Apple va trebui sa foloseasca sticla felxibila Corning si ecranele produse de rivalul Samsung.

Wall Street Journal scria, la sfarsitul anului trecut, citand o sursa din interiorul companiei, ca departamentul care se ocupa de fabricarea ecranelor in cadrul Samsung - Samsung Display, se afla in ultima faza a procesului de dezvoltare a ecranelor flexibile pentru telefoanele mobile, pe care se pregateste sa le lanseze in acest an.

Grupul Samsung, cel mai mare producator de semiconductoare, televizoare si telefoane mobile la nivel mondial, a reunit operatiunile celor doua departamente care se ocupau de ecranele cu cristale lichide si de cele cu tehnologie LED intr-unul singur, denumit Samsung Display.

Decizia de a produce ecrane flexibile vine ca urmare a nevoii de diferentiere pe o piata a smartphone-urilor si a tabletelor in continua expansiune si metamorfozare, piata pe care lupta dintre Samsung si Apple este una acerba.

Ecranele flexibile de la Samsung vor fi construite pe baza tehnologiei OLED, pe care compania sud-coreeana o foloseste deja pe smartphone-uri si televizoare. OLED sunt foite subtiri din material plastic ce sunt aplicate peste ecranele aparatelor.

Prin inlocuirea sticlei cu plasticul, ecranele vor fi mai longevive si mai luminoase. Tehnologia OLED este in faza de dezvoltare de mai multi ani, Sony si LG lansand chiar si prototipuri. Companiile nu au reusit insa sa si comercializeze produsele, din cauza barierelor tehnologice in cazul productiei in masa. Samsung spera ca va fi prima companie care va lansa acest tip de produse pe piata.