"Ascensiunea telefoanelor cu ecran mare si decizia unor consumatori de a pastra tabletele pe care le detin pentru perioade tot mai indelungate de timp sunt principalii factori care au determinat un trimestru sub asteptari pentru tablete", comenteaza intr-un comunicat vicerpresedintele IDC, Tom Mainelli, potrivit Mediafax.

Fata de trimestrul al patrulea din 2013, care include vanzarile din perioada sarbatorilor de iarna, piata tabletelor s-a contractat in primele trei luni din acest an cu 35,7%.

Datele, prezentate de compania de cercetare de piata IDC, includ si vanzarile de produse 2 in 1 (smartphone si tableta).
Apple s-a mentinut pe prima pozitie in topul vanzarilor de tablete in primul trimestru, cu 16,4 milioane de modele iPad livrate, in scadere cu 16,4% fata de nivelul din perioada corespunzatoare a anului trecut. Cota de piata a companiei americane a coborat astfel de la 40,2% la 32,5%, potrivit datelor IDC.

Samsung s-a plasat pe locul al doilea, cu vanzari de 11,2 milioane de tablete, in urcare cu 32% fata de primele trei luni din 2013. Cota de piata a producatorului sud-coreean a avansat astfel de la 17,5% la 22,3%.

"Samsung continua colaborarea agresiva cu operatorii (de telecomunicatii - n.r.) pentru a promova tabletele prin oferte atractive la pachet cu smartphone-uri", noteaza IDC.

Top 5 este completat de Asus (Taiwan, 2,5 milioane tablete), Lenovo (China, 2,1 milioane unitati), respectiv Amazon.com (SUA, un milion de tablete). Platforma software Android are o cota de piata de aproximativ doua treimi, urmata de iOS si, la mare distanta, de Windows.