Telekom Romania anunta venituri in scadere pe primul trimestru din 2015, dar numar de clienti in crestere
Veniturile Telekom Romania au scazut, in primul trimestru din 2015, atat prin intermediul Telekom Romania Communications, cu 5,1%, cat si prin Telekom Romania Mobile Communications, cu 12,3%, arata datele financiare ale companiei publicate miercuri.
Potrivit sursei citate, veniturile Telekom Romania Communications au fost, in primele trei luni din acest an, de 148,7 milioane de euro, cu 5,1% mai mici decat in perioada similara din anul anterior.
De asemenea, marja EBITDA (profitul inainte de dobanzi, taxe, depreciere si amortizare) a fost de 32,8 milioane de euro, in scadere cu 14,8% fata de T1 2014.
Pe de alta parte, Telekom Romania Communications a raportat, in intervalul analizat, o crestere a numarului de clienti care beneficiaza de servicii integrate, la peste 88.300, fapt ce a generat o majorare a veniturilor din serviciile mobile de 110%, in T1 2015 fata de T1 2014.
Numarul de clienti TV a crescut cu 3,2%, la 1,414 milioane, iar veniturile corespunzatoare pentru T1 2015 s-au majorat cu 9,1%, comparativ cu primele trei luni din anul anterior/
Totodata, veniturile din serviciile de Internet de mare viteza au ramas la acelasi nivel din T1 din 2014, in timp ce numarul de abonati raportat (inclusiv cei de date mobile) a fost de 1,217 milioane.
Pe segmentul business, veniturile din proiecte IT&C au crescut cu 22% fata de T1 2014, iar veniturile inregistrate pe segmentul wholesale al Telekom Romania Communications au scazut cu 18,8% fata de T1 2014.
Datele oficiale arata ca numarul de abonamente, de 4,671 milioane pentru T1 2015, a ramas relativ stabil comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.
La nivelul Telekom Romania Mobile Communications, veniturile au fost de 103,2 milioane de euro, in perioada ianuarie - martie 2015, mai mici cu 12,7% fata de T1 2014, dar in crestere de 10% fata de aceeasi perioada a anului trecut, daca este exclus impactul masurilor de reglementare.
Segmentul business s-a majorat cu 6,8 % pe o baza anuala, in timp ce veniturile din servicii au crescut cu 6%, in T1 2015, comparativ cu T1 2014, in principal datorita datelor mobile. Pe segmentul B2B de conturi strategice, Telekom Romania Mobile Communications a inregistrat o crestere de 7% a bazei de clienti in aceeasi perioada, fata de T1 2014.
In plus, numarul total al clientilor (inclusiv Zapp) a ramas stabil, la aproximativ 5,9 milioane. De asemena, baza de clienti postpaid a crescut cu 7,2%, comparativ cu T1 2014, ajungand la 27,7% din baza totala de clienti.
Traficul de date mobile si-a mentinut tendinta pozitiva, inregistrand o crestere de aproximativ 48% in T1 2015 vs T1 2014, in timp ce numarul total de clienti postpaid 4G a crescut cu 45%.
Marja EBITDA a atins 21,7%, in T1 2015, in scadere cu 0,9 puncte procentuale in comparatie cu primele trei luni din 2014. ProForma EBITDA a ajuns la 22,4 milioane de euro, in T1 2015.
Brand-ul Telekom Romania este prezent pe piata romaneasca din anul 2014, dupa rebranding-ul comun al Romtelecom si Cosmote Romania.
Telekom Romania, brand care apartine Deutsche Telekom, este una dintre companiile de top la nivel mondial, cu peste 151 milioane de clienti pentru servicii mobile, 30 milioane de linii fixe si peste 17 milioane linii broadband, consemnate la 31 decembrie 2014.
Deutsche Telekom este prezent in aproximativ 50 de tari si are circa 228.000 de angajati la nivel mondial. Grupul a generat venituri de 62,7 miliarde euro in anul financiar 2014, mai mult de 60% din aceasta valoare consemnata in afara Germaniei.
Mai multe despre:
#Telekom Romania#telecom
Pe acelasi subiect: