Romanii, din ce in ce mai nemultumiti de serviciile telecom. Numarul reclamatiilor au crescut cu aproape 50% anul trecut. Care a fost cea mai reclamata companie
Autoritatea de reglementare in comunicatii (ANCOM) a primit anul trecut 1.684 de plangeri de la utilizatorii de comunicatii, cu 46% mai mult fata de 2013, aproape jumatate vizand aspecte privind derularea contractelor incheiate in scris sau la distanta cu operatorii, a anuntat institutia.
Datele ANCOM arata ca cele mai multe reclamatii formulate de utilizatori s-au referit la serviciile de comunicatii electronice furnizate de RCS&RDS - 18%, Telekom Romania Mobile Communications (fosta Cosmote Romania) - 15%, Vodafone Romania - 13%, Orange Romania - 12% si Telekom Romania Communications (fostul Romtelecom) - 12%.
"Aproape jumatate dintre reclamatii au vizat aspecte privind derularea contractelor incheiate in scris sau la distanta cu operatorii, in timp ce nemultumirile legate de calitatea serviciilor de comunicatii s-au dublat comparativ cu anul 2013", se arata intr-un comunicat al ANCOM.
Principala nemultumire a utilizatorilor de comunicatii din Romania a fost relatia contractuala cu furnizorii de servicii de comunicatii electronice - 45% din totalul reclamatiilor primite de ANCOM au reprezentat sesizari privind derularea relatiei contractuale.
"Aspectele reclamate au vizat derularea, prelungirea sii incetarea contractelor sau neincluderea anumitor clauze minime obligatorii in contracte, dar sii faptul ca furnizorii nu au raspuns la reclamatiile sau cererile utilizatorilor de reziliere a contractelor", se mai spune in comunicat.
Calitatea serviciilor de comunicatii electronice a fost un subiect reclamat tot mai des la ANCOM, sesizarile clientilor cu privire la acest subiect fiind de peste doua ori mai numeroase decat cele primite in anul 2013.
"Cele mai multe astfel de reclamatii se refera la lipsa sau pierderea semnalului de telefonie mobila si internet mobil, in special in interiorul cladirilor, precum si la faptul ca viteza reala de transfer al datelor este semnificativ mai mica decat viteza maxima promovata de furnizori in ofertele lor", se precizeaza in comunicat.
Alte probleme semnalate de utilizatori in anul 2014 s-au referit la portarea numerelor - 12%, neintelegeri privind modalitatea de facturare a serviciilor - 10%, probleme tehnice aparute la furnizarea serviciilor - 7% sii calitatea serviciilor positale - 5%.
ANCOM poate interveni direct numai in situatiile in care furnizorii (de servicii de telefonie, internet sau televiziune) incalca drepturile de informare ale utilizatorilor, nu ofera serviciul de portabilitate a numerelor, nu includ anumite informatii in contract sau nu respecta legislatia specifica din domeniul comunicatiilor electronice si serviciilor positale.
Reclamatiile privind nerespectarea conditiilor contractuale trebuie adresate de utilizatorii persoane fizice ANPC - Autoritatea pentru Protectia Consumatorului, institutia care poate interveni in astfel de situatii.
Utilizatorii persoane juridice care considera ca nu sunt respectate prevederile contractuale se pot adresa instantei de judecata. Mai multe detalii sunt disponibile in sectiunea InfoCentru a paginii de internet ANCOM.
Pe acelasi subiect: