Romtelecom si Cosmote intra, de sambata, sub brandul Telekom Romania. Cum se vor redenumi cei doi operatori de telefonie
Telekom Romania Communications si Telekom Romania Mobile Communications vor fi, de sambata, noile denumiri ale operatorilor Romtelecom si Cosmote Romania, schimbarea fiind parte a procesului de adoptare a brandului "Telekom" al grupului german Deutsche Telekom.
Deutsche Telekom detine 40% din OTE Grup (Grecia), actionarul majoritar al celor doi operatori telecom locali, care in 2013 au avut afaceri cumulate de 1,07 miliarde de euro.
"Incepand de sambata, 13 septembrie, unul din doi romani care folosesc in prezent servicii Romtelecom sau Cosmote Romania vor deveni utilizatori ai Telekom Romania si cele doua companii vor intra oficial in familia internationala Telekom. Ca urmare a unui proces foarte rapid de adoptie a noului brand, Telekom Romania Communications si Telekom Romania Mobile Communications vor fi reprezentate comercial prin intermediul brand-ului Telekom Romania", se arata intr-un comunicat al celor doi operatori.
Telekom Romania intra pe piata cu conceptul one-stop-shop. Pe o singura factura, clientii Telekom Romania Communications vor avea acces la servicii integrate de comunicatii, respectiv acces la conexiuni broadband mobil si fix, voce mobila si fixa si, de asemenea, divertisment TV.
Mai mult, toate pachetele de servicii ale Telekom Romania Communications vor include acces la noul Telekom TV interactiv, sub forma de servicii web si mobile.
"Ne dorim sa devenim prima alegere ca brand de telecomunicatii din Romania care te conecteaza la tehnologie, atat in viata personala, cat si in cea profesionala. Intrucat detine capabilitati si puncte forte unice, Telekom devine o optiune integrata fix-mobila pe piata romaneasca", a declarat directorul general al Telekom Romania Communication si Telekom Romania Mobile Communications, Nikolai Beckers, intr-o conferinta de presa.
Premierul Victor Ponta, prezent la evenimentul de lansare al noului brand, a afirmat ca investitiile realizate in infrastructurile celor doi operatori au atins un miliard de euro si a multumit reprezentantilor Deutsche Telekom pentru cele 7.000 de locuri de munca care apartin grupului.
"Lansarea brandului «T» este cel mai simplu si mai clar semn de incredre si angajament pentru piata romaneasca si vreau sa multumesc celor care au lucrat la lansarea acestuia. Prezenta grupurilor putenice in Romania arata ca tara noastra este o piata regionala semnificativa", a spus Ponta, citat de Mediafax
Telekom Romania este un brand de telecomunicatii sub care vor fi furnizate servicii de telecomunicatii fixe si mobile complete pentru o comunitate de aproximativ 10 de milioane de contracte de servicii.
Prin cei doi operatori, noul brand acopera servicii integrate de telecomunicatii, respectiv servicii de voce si date mobile 3G si 4G, telefonie fixa traditionala, internet de mare viteza si televiziune pe mai multe tehnologii, inclusiv IPTV, precum si continut si exclusivitati.
Pentru clientii business, noul brand va include un portofoliu complet de solutii IT&C la cheie, care va veni in sprijinul activitatii acestora.
Telekom Romania este un brand care apartine Deutsche Telekom, una dintre companiile de top la nivel mondial, cu peste 142 milioane de clienti pentru servicii mobile, 31 milioane de linii fixe si peste 17 millioane linii broadband (la 31 decembrie 2013).
Grupul german furnizeaza produse si servicii fixe, comunicare mobila, Internet si IPTV pentru consumatori si solutii IT&C pentru clienti din mediul de business.
Deutsche Telekom este prezent in aproximativ 50 de tari si are circa 229.000 angajati la nivel mondial.
Grupul a consemnat venituri de 60,1 miliarde euro in anul financiar 2013, mai mult de jumatate din aceasta suma fiind obtinut in afara Germaniei.
Telekom Romania Communications (fostul Romtelecom) este unul dintre cei mai mari operatori locali de telecomunicatii. Actionari sunt grupul elen OTE - 54,01% si Ministerul pentru Societatea Informationala - 44,99%.
Anul trecut, compania a raportat venituri totale de 609,5 milioane de euro, in scadere cu 1,6% fata de 2012.
Profitul operational inainte de dobanzi, taxe, deprecieri si amortizari (EBITDA) a fost de 147,7 milioane de euro la nivelul intregului an, in scadere cu 11,1% comparativ cu 2012.
Telekom Romania Mobile Communications (fostul Cosmote Romania) este al treilea jucator de pe piata de telefonie mobila, dupa Orange Romania si Vodafone Romania. In 2013, veniturile au scazut cu 0,9%, la 458,5 milioane de euro.
Profitul operational pro forma inainte de dobanzi, taxe, deprecieri si amortizari (EBITDA) a fost 119 milioane de euro, cu aproape 1% mai redus fata de 2012. Operatorul mobil are ca actionari pe Cosmote Group, parte a OTE Group - 70% si Romtelecom - 30%.
Pe acelasi subiect: