Publicaţia americană Quartz a urmărit pe parcursul acestui an modul în care mai multe tipuri de dispozitive care folosesc Android, ale mai multor producători, transmit către Google datele personale ale utilizatorilor, scrie News.ro.

Punctual, este vorba de datele care privesc coordonatele GPS, date deosebit de importante de o companie care trăieşte de pe urma reclamelor, cum este Google. Cunoscând locul în care se află utilizatorul, Google poate livra reclame mai relevante.

Concluzia investigaţiei este că dispozitivele cu Android trimit coordonatele GPS către serverele Google indiferent de preferinţele utilizatorilor. Datele ajung la Google chiar dacă utilizatorii dezactivează funcţia de localizare.

Mai mult, acest transfer se realizează în orice moment există o conexiune activă la internet. Când conexiunea de date este oprită, transferul se face pe wireless şi invers – inclusiv atunci când în telefon nu există nicio cartelă.

Google foloseşte triangulaţia realizată de turnurile operatorilor pentru a obţine coordonatele GPS ale utilizatorilor săi. În funcţie de numărul de turnuri pe baza cărora se realizează localizarea, Google poate şti cu mai puţină sau foarte mare precizie locul în care se află un anumit utilizator.

Toate dispozitivele cu Android operează în acest fel, neexistând o diferenţiere în funcţie de preţul sau tipul device-ului – telefon, tabletă, smartwatch sau alt produs.

Google a emis un comunicat cu privire la această chestiune, recunoscând că a colectat datele de localizare indiferent de opţiunile utilizatorilor săi pe parcursul ultimelor luni. Compania americană se apără spunând că datele nu au fost stocate sau folosite în vreun scop şi că acest procedeu va fi terminal la finele acestei luni.

Practic, Google spune că, deşi este o companie pentru care datele personale ale utilizatorilor sunt esenţiale, şi-a urmărit forţat utilizatorii fără niciun scop, doar pentru că a putut. Şi, pentru că acum s-a aflat, a decis să termine această operaţiune pe care oricum o desfăşura degeaba.