Profitul Samsung, scadere cu 40% in T4 din 2015. Sud-coreenii avertizeaza ca va fi dificil sa-si mentina profiturile anul acesta la acelasi nivel din 2015
Mediul economic dificil si incetinirea cererii pentru produse IT au dus la scaderea profitului net al Samsung Electronics cu 40% in T4 din 2015, la 3.200 miliarde woni (2,7 miliarde de dolari), in conditiile in care incetinirea economiei chineze si deprecierea monedelor emergente reduc vanzarile de produse electronice, transmit Yonhap si BBC.
Grupul sud-coreean a avertizat ca va fi dificil sa-si mentina profiturile din acest an la acelasi nivel ca in 2015.
Veniturile au scazut anul trecut la 200.600 miliarde woni (165,5 miliarde dolari), pe fondul concurentei pe piata telefoanelor mobile inteligente din partea rivalilor chinezi, cum ar fi Xiaomi si Huawei, dar si din partea Apple.
Samsung se asteapta la o crestere de sub 10% a vanzarilor de smartphone-uri si tablete, din cauza "incetinirii cererii si a intensificarii concurentei".
Joi, actiunile Samsung Electronics au scazut la Bursa de la Seul cu 2,55% la 1.145 woni.
In trimestrul patru din 2015, Samsung a vandut 81,3 milioane de smartphone-uri, in crestere cu sase milioane de unitati fata de perioada similara din 2014, potrivit Strategy Analytics, in timp ce Apple a vandut 74,8 milioane de telefoane mobile inteligente, in crestere cu 300.000 de unitati.
Pe ansamblul anului trecut, Samsung a livrat 319 milioane de smartphone-uri, depasind Apple, cu 231 de milioane de unitati. Cota de piata a celor doua companii s-a situat in 2015 la 22,2% si, respectiv, 16,1%.
Pe locul trei s-a aflat grupul chinez Huawei Technologies, cu 107 milioane de smartphone-uri vandute, urmat de rivalele interne Lenovo si Xiaomi.