Huawei a vandut peste 100 de milioane de smartphone-uri in 2015 si s-a apropiat de Samsung si Apple, pe locul 3
Huawei Technologies Co Ltd a devenit, in 2015, al treilea producator mondial de smartphone-uri, indeplinindu-si obiectivul de a vinde 100 de milioane de telefoane mobile inteligente pana la finele anului, transmite Bloomberg.
Livrarile celui mai mare brand de telefonie mobila din China au crescut, in 2015, cu 33%, si s-au apropiat de liderii pietei, Samsung si Apple.
Huawei si-a extins activitatea din SUA in Europa, pentru a concura cu Apple si Samsung, in timp ce incetinirea vanzarilor din China a afectat rezultatele rivalelor chineze Xiaomi si Lenovo.
Obiectivul Huawei este de a vinde 60% din smartphone-uri peste hotare, pentru a genera venituri de aproximativ 16 miliarde dolari din vanzarea telefoanelor.
Potrivit Gartner, in T3 din 2015, Huawei controla 7,5% din piata mondiala de smartphone-uri, in urma Samsung (24%) si Apple (13,5%).
"Speram ca vom reusi sa sustinem cresterea noastra si in 2016", a afirmat He Gang, director in cadrul Huawei.
Anul trecut, Huawei a livrat 75 de milioane de smartphone-uri, sub tinta initiala de 80 de milioane de unitati.
Pe plan global, cota de piata a Huawei a urcat anul acesta la 9% si a trecut de 15%, in China.
Investitiile in cercetare - dezvoltare (R&D) s-au ridicat, anul trecut, la 40,8 miliarde de yunai, aproximativ 14,2% din veniturile anuale ale companiei.
Huawei este al treilea mare vanzator de smartphone-uri pe piata din China, dupa Apple si Xiaomi, precum si unul dintre cei mai mari producatori mondiali de echipamentele de telecomunicatii.