Cum a ajuns iPhone sa ingroape chiar unul dintre cele mai cunoscute produse ale gigantului Apple
Apple a raportat profit, pe trimestrul III fiscal din 2014, de 7,75 miliarde dolari, in crestere cu 12% fata de aceeasi perioada a anului trecut, transmite BBC.
Compania a vandut 35,2 milioane iPhone-uri din martie pana in iunie, un avans cu 13%, comparativ cu aceeasi perioada din 2013.
Apple a inregistrat o crestere puternica in tarile BRICS - Brazilia, Rusia, India, Africa de Sud, dar mai ales in China, unde vanzarile smartphone-ului vedeta au urcat cu 48%.
Vestea proasta: vanzarile tabletelor iPad au scazut insa pentru al doilea trimestru consecutiv, cu 9% la 13,3 milioane. Iar noul iPhone ce va veni in toamna ar putea doar sa inrautateasca lucrurile pentru tabletele Apple, scrie Bloomberg. Apple a vandut doar 13,2 milioane de noi tablete fata de 14, 6 milioane cu un an mai devreme.
"Vanzarile iPad au ajuns la inaltimea asteptarilor noastre, dar am realizat ca nu si la a voastra", a spus CEO-ul Apple, Tim Cook, investitorilor.
La nivel mondial, piata tabletelor nu are in fata un viitor tocmai stralucit. Si asta pentru ca smartphone-urile vin cu procesoare mai mari si mai puternice, cu ecrane mai bune, facandu-le pe acestea sa para inutile. Chiar iPhone 6 se anunta cu un ecran mult mai mare decat 5S. Ceea ce este o veste buna pentru americani in contextul luptei cu concurenta de la Samsung, insa nu tocmai un lucru bun pentru iPad.
In alta ordine de idei, Cook a declarat insa ca este "absolut incantat" de noul sistem de operare pentru iPhone si Mac, la fel si de noile produse si servicii pe care abia asteapta sa le introduca pe piata.
iPhone-ul este crucial pentru succesul Apple. Acesta genereaza mai mult de jumatate din veniturile companiei.