iLike IT. Din secretele succesului unui joc extrem de popular: League of Legends. Interviu cu romanca din compania Riot Games
Suntem intr-una din salile de productie care au apartinut odata studiourilor de film MGM. Cel mai probabil, producatorii sau regizorii de succes vedeau aici in avanpremiera filme care urmau sa aiba succes in box office. Acum se fac altfel de proiectii, acolo este proiectia unui campionat international de League of Legends.
Cladirea este detinuta in continuare de o companie de succes, insa una de gaming. Suntem acasa la Riot Games si ne conduce prin culise o romanca si coafura ei foarte simpatica: Irina Crudu.
Cum ajunge o companie sa isi fascineze angajatii pana isi vopsesc parul in culorile marcii? Pentru ca respira a tinerete, prospetime si succes. Riot Games este revelatia gaming-ului. Au facut un joc fara sange si violenta care a crescut in 8 ani. Are 1000 de angajati si venituri estimate in 2013 la 200 de milioane de dolari. Si sunt cunoscuti datorita singurului joc pe care l-au dus pe culmile succesului, League of Legends, accesat zilnic de 27 de milioane de jucatori de pe glob.
Jocul este deja o afacere intinsa pe patru continente. Riot are sedii in Saint Louis, Dublin, Seoul, Sao Paulo, Istanbul, Moscova, Sydney si Taipei. Insa acasa e in Los Angeles, acolo unde romanca Irina Crudu, fost jurnalist, se ocupa de evenimentele de gaming din America de Nord. League of Legends are cateva sute de mii de jucatori romani. Cateva zeci de mii intra zilnic in joc, macar o jumatate de ora pe zi.
Inapoi in Bucuresti, intr-o companie tanara, unde angajatii se rasfata ocazional cu partide de 5 la 5 de League of Legends. Singura lor miza e mandria. Si... pizza.
Secretul jocului? Regulile sunt simple. Fiecare joaca cu ce erou vrea, bine, ce erou aveti disponibil, ca sunteti incepatori toti, nu mai conteaza. 5vs5 si avem echipa de castigatori versus victimele, care sunt aici, de fata. Cam asta e tot. Ca o echipa sa fie declarata castigatoare, trebuie sa avanseze pe oricare din cele trei culoare de pe harta pana la "Nexus" si sa-l distruga. Asta inseamna cam cel putin 30-40 de minute de joc. Iar Corina, omul de vanzari, apasa aleatoriu pe butoanele din tastatura.
Din aceeasi echipa face parte si Eli, o tanara de 25 de ani cu o coafura simpatica. Se ocupa de social media si grafica in companie, dar la fel de bine isi faci treaba si in joc. Pe masura ce timpul trece in joc, eroii devin tot mai puternici si batalia creste in intensitate.
Dar de unde vine succesul LoL? Chiar si in timpul lor liber, angajatii care fac jocul se intorc in sediu… ca sa se relaxeze. Iar compania le ofera pentru asta o sala speciala. Pentru Irina, League of Legends e de acum un scop de cariera si a gasit ideea geniala prin care sa isi lase amprenta in joc.
Irina Crudu: "Acesta este campionul pentru care am lucrat la lansarea jocului in limba romana. Se cheama Pantheon, iar aspectul este bazat pe un razboinic dac si are lupul pe scut."
Si are doar 6 luni de cand e in Los Angeles. Ne povesteste ca ii place orasul, dar nu si-a facut un scop sa se stabileasca in Beverly Hills.
Irina Crudu: "Nu am vrut niciodata sa plec din Romania, sincer. Imi placea acolo, aveam foarte multi prieteni, am o familie mare, foarte dragut. Insa am primit oferta sa lucrez in Dublin pentru Riot Games, imi placea foarte mult jocul, mi s-a parut o oportunitate foarte interesanta. Am cunoscut foarte multi oameni, de toate nationalitatile, mi s-a parut o experienta de viata pe care am vrut s-o am, am vrut sa vad cum este sa lucrezi in afara Romaniei, cum e sa locuiesti in alta tara. Lucru care m-a facut sa iubesc si mai tare Romania."
Sansa a adus-o pe Irina in una dintre cele mai tari companii de pe planeta. De restul ascensiunii in cariera s-a ocupat ea, motivata de un job bine platit, orasul cu un singur anotimp si satisfactia ca lucreaza la cel mai popular joc din lume.
Pe acelasi subiect: