Huawei isi face loc intre Samsung si Apple. Cota de piata a chinezilor a crescut, anul trecut, pe fondul scaderii vanzarilor concurentei
Huawei
Producatorul chinez de smartphone Huawei a reusit sa isi majoreze cota de piata anul trecut, profitand de problemele intampinate de primii doi jucatori de pe piata, Samsung si Apple, a anuntat miercuri grupul de consultanta Gartner, informeaza AFP, preluata de Agerpres.
Pe ansamblul anului 2016, vanzarile Huawei au crescut cu 26,7% in timp ce Samsung si Apple au inregistrat fiecare o scadere de 4,3% a vanzarilor, sustine Gartner.
In consecinta, Huawei si-a majorat cota pe piata smartphone pana la 8,9% in 2016, de la 7,3% in 2015, in timp ce cota de piata a Samsung a scazut cu doua puncte procentuale pana la 20,5% iar cea a Apple a scazut pana la 14,4% de la 15,9% in 2015.
"Producatorii chinezi au reusit sa castige cote de piata anul trecut, iar in prezent Huawei pare a fi principalul rival al celor doi giganti, chiar daca decalajul ramane unul semnificativ", a declarat analistul Gartner, Annette Zimmermann. "Am vazut un progres real comparativ cu anii anteriori, cand numarul trei si alti producatori aveau probleme in a pastra o cota de piata de peste 4%", a adaugat Zimmermann.
In trimestrul patru 2016, Samsung a avut probleme cu telefonul Note 7 astfel ca a vandut 76,8 milioane smartphones, ceea ce i-a conferit o cota de piata de 17,8%, in timp ce Apple a trecut pe prima pozitie dupa lansarea iPhone 7 vanzand 77 milioane smartphones, ceea ce inseamna o cota de piata de 17,9%. Huawei a vandut 40,8 milioane smartphones in trimestrul patru, cota de piata a producatorului chinez fiind de 9,5%.
In ceea ce priveste sistemele de operare pentru smartphone-uri, sistemul Android, utilizat de majoritatea producatorilor, controleaza o cota de piata de 81,7% in timp ce sistemul iOS utilizat de Apple pentru telefoanele iPhone si tabletele iPad controla 17,9% din piata.
Pe acelasi subiect: