De la iPhone la mașini fără șofer. Apple face progrese cu "Proiectul Titan", în cadrul căruia gigantul IT proiectează de la zero propriul său vehicul
Apple
Apple înregistrează progrese în privinţa tehnologiei pentru maşinile fără şofer şi are ca obiectiv să producă în 2024 un vehicul de pasageri echipat cu propria sa baterie inovativă, au declarat pentru Reuters surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul.
Eforturile producătorului de iPhone-uri în domeniul conducerii autonome, cunoscute sub numele de "Proiectul Titan", au debutat în 2014, când firma a început să proiecteze de la zero propriul său vehicul.
La un anumit moment, Apple a abandonat eforturile în domeniul tehnologiei pentru maşinile fără şofer, pentru a se concentra pe software şi şi-a reevaluat obiectivele.
Doug Field, un veteran al Apple, care a lucrat la Tesla Inc, a revenit în 2018 să supervizeze "Proiectul Titan" şi a concediat anul trecut 190 de persoane din echipa care se ocupa de tehnologia pentru maşinile fără şofer. De atunci, Apple a înregistrat suficiente progrese şi acum vrea să producă un vehicul pentru consumatori, susţin sursele.
Obiectivul Apple de a produce un vehicul pentru publicul larg contrastează cu planurile rivalelor, cum ar fi Waymo, deţinut de Alphabet Inc, care produce taxiuri zburătoare pentru a transporta pasageri pentru un serviciu de ride-hailing fără şofer, scrie Agerpres.
Strategia Apple o reprezintă un nou proiect de baterie, care ar putea reduce "în mod radical" costul bateriilor şi ar spori autonomia vehiculelor, susţin sursele.
Reprezentanţii companiei americane nu au dorit să comenteze informaţiile.
Producerea unui vehicul provoacă dificultăţi în aprovizionare chiar şi pentru Apple, care dispune de fonduri masive şi produce anual sute de milioane de produse electronice folosind componente din întreaga lume, dar nu a fabrica niciodată o maşină. Şeful Tesla, Elon Musk, a avut nevoie de 17 ani înainte de a obţine profit din producerea vehiculelor electrice, mai scrie Reuters.
"Dacă există pe planetă o companie care are resursele să facă asta, este probabil Apple. Dar, în acelaşi timp, nu este vorba de un telefon celular", declară o persoană care lucrează la "Proiectul Titan".
Încă nu se ştie unde vor fi asamblate maşinile sub brandul Apple, dar sursele susţin că firma se bazează pe parteneri pentru producerea maşinilor. Şi încă există şanse ca Apple să decidă să-şi reducă eforturile şi să dezvolte un sistem de conducere autonom care ar putea fi integrat într-o maşină fabricată de un producător auto tradiţional, în loc să vândă maşini sub brandul Apple, adaugă sursele. Dar pandemia de coronavirus (COVID-19) ar putea întârzia planurile Apple dincolo de anul 2025.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS