Consumer Electronics Show (CES), care se va desfasura in perioada 7-10 ianuarie la Las Vegas, reuneste peste 20.000 de produse sau tehnologii prezentate inpremiera catre aproximativ 150.000 de vizitatori avizati, din industria IT sau presa de profil.

Daca expozitia de anul trecut a fost dominata de televizoarele cu rezolutie "Ultra HD" (4K sau UHD) si de electrocasnicele cu WiFi, CES 2014 aduce in prim plan automobilul viitorului, conectat la internet si capabil sa ruleze aplicatii software asemenea unui smartphone, relateaza Mediafax.

General Motors a anuntat la CES ca toate modelele Chevrolet de anul viitor vor fi disponibile cu conexiune de date 4G/LTE si magazin de aplicatii, ca optiuni.

Cu asa-numitul Chevrolet AppShop, compania a subliniat ca nu are de gand sa transforme automobilul intr-un smartphone pe patru roti, ci vizeaza promovarea unor aplicatii software utile la drum, fie conducatorului auto, fie pasagerilor.

GM a dat ca exemplu aplicatii meteo, de radio sau un software care prezinta in detaliu starea automobilului si permite programarea rapida a unei vizite la service.

In acelasi timp, Google a lansat un parteneriat cu General Motors, Audi, Honda, Hyundai si producatorul de cipuri grafice Nvidia pentru introducerea sistemului de operare Android in automobil inca din acest an.

Asa-numita Open Auto Alliance vizeaza sa aduca in masina o gama larga de aplicatii Android, pe o platforma software omogena, usor de utilizat.

Participarea GM si Volkswagen, proprietarul Audi, la acest proiect subliniaza importanta evolutiei automobilului in era digitala, iar investitiile masive din trecut ale Google in tehnologii care permit functionarea autonoma a masinii ar putea da roade in eventuale aplicatii pentru noua platforma.

Desi nu sunt prezente la CES, Apple si Microsoft au facut de asemenea primii pasi in industria auto. Producatorul iPhone a lansat anul trecut un parteneriat cu Honda prin care vizeaza integrarea stransa a dispozitivelor iOS cu panoul de bord al automobilului, iar Microsoft are un parteneriat cu Ford.

Televizoarele, atractia traditionala la CES inca de la prima editie, din 1967, sunt prezente in numar mare si la expozitia din 2014, aducand inovatii mai degraba conservatoare.

Cea mai curajoasa abordare pare sa vina de la producatorul sud-coreean LG, care a anuntat ca 70% din modelele de televizoare din 2014 vor fi echipate cu sistemul de operare webOS. Platforma software de la Palm, practic disparuta dupa ascensiunea iPhone si Android, cauta sa invie astfel pe ecranul mare din sufragerie.

LG promite ca, spre deosebire de smart TV-urile disponibile in prezent pe piata, modelele cu webOS vor aduce o experienta de utilizare mai simpla si mai fluida, cu un magazin bogat de aplicatii si acces la retele de socializare.
Atat LG, cat si Samsung vin la CES 2014 cu cate un model cu diagonala de 267 centimetri, cu rezolutie 4K, sau UltraHD, si raport de aspect 21:9.

Ambele companii sud-coreene vor prezenta si modele OLED cu ecran curbat sau flexibil, care se poate ajusta in functie de situatie. Companiile japoneze nu se lasa mai prejos. Sony, Sharp, Toshina si Panasonic vor expune de asemenea televizoare UltraHD, cu functii software inteligente.

Rivalitatea traditionala dintre Japonia si Coreea de Sud ar putea fi perturbata in acest an de producatorii chinezi. HiSense si TCL Corp., din China, sunt prezente la CES cu televizoare 4K, prezentand noua rezolutie drept o solutie deja comuna, disponibila publicului larg.

Aparatele de zbor teleghidate, denumite petentios drone dupa termenul devenit popular in urma utilizarii in aparare, sunt pe cale sa patrunda in mainstream, CES 2014 aducand primele modele accesibile ca pret publicului larg. Astfel, producatorul de drone DJI prezinta la Las Vegas un octocopter capabil sa transporte pe calea aerului, timp de pana la 15 minute, un aparat foto profesional Canon 5D.

Parrot si AR.Drone au adus la CES doua modele de drone de jucarie care pot fi controlate printr-o aplicatie de smartphone, cu promisiunea ca pretul gadget-urilor va fi mai putin piperat fata de modelele mai vechi.

In zona accesoriilor digitale, un producator de ceasuri inteligente prezinta la CES un smartwatch creat de un fost designer Vertu, iar o companie din SUA a lansat o bratara conectata la iPhone, cu senzor ultraviolet care masoara riscul de arsuri cauzate de soare.

Un start-up din Franta a venit la Las Vegas cu periuta de dinti inteligenta, care promite sa studieze igiena dentara a utilizatorului, iar un producator american de accesorii de bucatarie prezinta o oala "smart", conectata la reteaua WiFi, cu aplicatie de setari pe smartphone.